دل سپردن به آمریکا خسارت محض برای کشور است

امام‌جمعه موقت خرم‌آباد با بیان اینکه دل سپردن به آمریکا خسارت محض به کشور است گفت: مسئولان باید به مطالبات مردم رسیدگی کنند و به میز خدمت به‌عنوان یک نعمت و امانت نگاه کنند و بدانند اقتصاد مقاومتی تنها راه برون‌رفت از مشکلات است.
کد خبر: ۸۹۷۴۰۵۵
|
۲۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، حجت‌الاسلام سیدلطف‌الله حیات‌الغیب امروز در خطبه‌های نمازجمعه این شهرستان ضمن سفارش همگی افراد به تقوا، اظهار کرد: تقوا اصل حرکت انسان به سوی کمال و تعالی است.

وی خاطرنشان کرد: اگر انسان در تمامی اعمال فردی، جمعی، سیاسی و اجتماعی خود تقوا را رعایت نماید بدون شک از برکات و الطاف الهی برخوردار خواهد شد.

امام جمعه موقت خرم‌آباد با اشاره به حدیثی از امیرالمومنین علی (ع) مبنی بر اهمیت دین‌داری، بیان داشت: حضرت علی (ع) می‌فرمایند که اگر کسی در پیروی از مکتب من تنها یک صفت پسندیده را در وجود خود محکم کند او را با همان صفت پذیرفته و از عدم دیگر صفات خوب در او چشم‌پوشی می‌کنم.

حیات‌الغیب تصریح کرد: عدم دین‌داری موجب ناامنی شده و بی‌خردی حیات دینی فرد را از بین خواهد برد و انسان بی‌خرد جز با مردگان قابل مقایسه نیست.

وی افزود: امروز جمعه مصادف با سالروز تشکیل شورای انقلاب اسلامی به فرمان بنیان‌گذار کبیر  انقلاب حضرت امام خمینی (ره) جهت گرفتن حکومت از شاه ملعون است.

امام جمعه موقت خرم‌آباد تشکیل این شورا را از تیزبینی امام راحل دانست و اظهار داشت: 26 دی‌ماه مناسبت پیش‌روی دیگر است، در این روز شاه خائن به بهانه درمان بیماری و در واقع برای مقدمات ایجاد کودتای دیگر همانند کودتای 28 مرداد سال 32 به خارج از کشور فرار کرد.

حیات‌الغیب گفت: 27 دی‌ماه سالروز شهادت شهیدان نواب صفوی، طهماسبی، برادران واحدی و ذوالقدر از فدائیان اسلام است که یاد و خاطره این شهدای گران‌قدر را گرامی می‌داریم.

وی با بیان اینکه بیانات مقام معظم رهبری در جمع مردم قم بسیار جالب و راهگشا بود، افزود: ایشان در جمع مردم قم ضمن بیان توصیه‌هایی به دوستان داخلی و دشمنان خارجی، ابعاد مختلف اغتشاشات اخیر را بازگو نمودند.

امام جمعه موقت خرم‌آباد اظهار داشت: مقام معظم رهبری فرمودند که توطئه اخیر علیه انقلاب اسلامی توسط آمریکا، اسرائیل، آل‌سعود و منافقین داخلی و خارجی رقم زده شد.

حیات‌الغیب با ابراز اینکه این توطئه همانند توطئه‌های قبلی با هوشیاری و حضور همیشگی مردم در صحنه خاموش شد، بیان داشت: محور دیگر تحرکات دشمن، مخرب بودن آن بود به‌نحوی‌که به مقدسات دینی و ملی ملت ایران توهین شد.

وی به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه هدف دشمن جز مبارزه با اسلام ناب و تغییر نظام جمهوری اسلامی ایران نبود، خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب همواره بر عدم اعتماد به آمریکا تاکید داشته و دارند و آمریکا را کشوری دروغ‌گو و عهدشکن خطاب کردند.

امام جمعه موقت خرم‌آباد با بیان بخش دیگری از بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی، یادآور شد: ایشان فرمودند که دل سپردن به آمریکا خسارت محض به کشور است، سر آمریکا در قضایای اخیر به سنگ خورده و البته این اقدام از سوی دولت ایران بدون جواب نخواهد ماند.

حیات‌الغیب ضمن تاکید بر رسیدگی به مطالبات مردم توسط مسوولان، تصریح کرد: بین مردم مطالبه‌گر و اغتشاش‌گر بایستی تفکیک قائل شد، دفاع از حق مظلوم وظیفه همگی ما بوده و از این رو مسوولان در راستای رفع مشکلات مردم قدم موثری بردارند.

وی فرمایشات مقام معظم رهبری را نشات گرفته از خطبه حضرت علی (ع) دانست و گفت: حضرت علی (ع) در یکی از خطبه‌های نهج‌البلاغه می‌فرمایند که جنگ، بیداری و هوشیاری است، گاهی بیداری خود یک جنگ است، مواظب‌بودن و آماده‌بودن یک جنگ است و هر کسی که بخوابد بداند که دشمن او بیدار است.

امام جمعه موقت خرم‌آباد عنوان کرد: ملت و دولتمردان مسئله انسجام ملی را که ضرورت‌اش انکارناپذیر بوده را فراموش نکنند، مواظب باشند که امنیت جمهوری اسلامی ایران توسط خطوط انحرافی دشمن خدشه‌دار نشود.

حیات‌الغیب با بیان اینکه مسوولان به میز خدمت به عنوان امانت و نعمت نگاه کنند، یادآور شد: ضرورت دارد مسوولان در گره‌گشایی و رفع مشکلات مردم قدم‌های اساسی بردارند.

وی تاکید کرد: مقام معظم رهبری اقتصاد مقاومتی را تنها راه برون‌رفت از مشکلات دانستند از این رو مسوولان این سخن را سرلوحه کار خود قرار دهند و با همت و انجام وظیفه به جوانان کشور امید بخشند.

امام جمعه موقت خرم‌آباد ضمن تقدیر از مردم و عوامل اجرایی همچون بسیج و سپاه و نیروی انتظامی در کورکردن چشم فتنه اخیر، افزود: در روزهای گذشته بار دیگر ذلت آمریکا را در شورای امنیت شاهد بودیم، آمریکا فکر می‌کرد که کشورهای دیگر علیه جمهوری اسلامی ایران رای می‌دهند که البته خلاف این موضوع را شاهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات