امام جمعه پلدختر:

مشکلات شهرستان پلدختر جابجایی چند مدیر نیست/ لزوم توجه دولت به نیازمندان در اصلاح نظام بودجه

امام جمعه پلدختر گفت: مسئولان مشکلات و نیازهای مردم این شهرستان را از نزدیک مشاهده کنند که رفع این مشکلات و سهم پل‌دختر از پایلوت بودن اقتصاد مقاومتی تنها جابجایی و تغییر چند مدیر و نیرو نیست.
کد خبر: ۸۹۷۴۰۵۷
|
۲۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، حجت الاسلام سوری ظهر امروز در خطبه‌‌های نماز جمعه این شهرستان اظهار داشت: در اتاق شیشه‌ای نشستن و نوشتن روی کاغذ مشکلی را حل نمی‌کند بلکه مسئولان باید برای رفع نیازهای مردم فکر و اقدام اساسی انجام دهند.

 

وی افزود: با توجه به این که استان لرستان به عنوان پایلوت اقتصاد مقاومتی معرفی شده باید نسبت به سایر استان‌ها در این رابطه تفاوتی داشته باشد و در شهرستان و استان این تفاوت احساس شود.

حجت الاسلام سوری با بیان این که سهم شهرستان از پایلوت بودن استان در اقتصاد مقاومتی احساس نمی‌شود، خاطرنشان کرد: براساس فرمایشات مقام معظم رهبری اقتصاد مقاومتی یعنی نگاه به درون که باید این نگاه در به کارگیری ظرفیت‌های استان و شهرستان احساس شود که تنها شعار کافی نیست و مسئولان باید مشکلات مردم را ببینند.

سوری تنها راه علاج مشکلات اقتصادی را تکیه بر اقتصاد مقاومتی دانست و افزود: مسئولان همت خود را مضاعف و با بکارگیری اقتصاد مقاومتی در شهرستان سهم آن را مشخص کنند و مشکلات مردم شهرستان را مد نظر داشته و  در تکمیل چهارخطه پلدختر _ خرم‌آباد تسریع به عمل آورند.

امام جمعه پلدختر گفت: کسانی که مسئولیت دارند باید فرمایشات مقام معظم رهبری در رابطه با اقتصاد مقاومتی و آسیب‌های اجتماعی را نصب العین خود قرار دهند.

سوری افزود: مطالبات و دغدغه‌های مردم از نظر شرع و قانون به حق است اما باید اعتراض‌های بجا و از راه درست باشد و دولت موظف است در رفع گرفتاری‌ها و گرانی از جامعه تلاش کند و در اصلاح نظام بودجه نیازمندان را ببیند و به آنها توجه کند و بار روانی را از دوش مردم بردارد.

حجت الاسلام سوری به فتنه اخیر اشاره کرد و گفت : وقتی فتنه‌ای بوجود می‌آید میزان تقوا مشخص می‌شود و تنها چیزی که موجب شده تا انسان دچار فتنه نشود تقوا است.

سوری گفت : وقتی حق و باطل با هم آمیخته می‌شود تقوا و خداپرستی موجب می‌شود که انسان در دامن فتنه گرفتار نشود و  مسئولان دقت کنند عمده ترین جایی که فتنه نفوذ می‌کند  جاهای تصمیم گیری و تصمیم سازی است که وسوسه می‌کند و کسانی در در این وسوسه شیطانی گرفتار نمی‌شوند که متقی و خدا ترس باشند.

 

امام جمعه پلدختر گفت: باید ریشه حوادث و فتنه اخیر را دانست که چه کسانی از آن سو استفاده کردند، مردم خواسته‌هایی دارند و امامان جمعه به عنوان زبان گویا مردم مطالبات و مشکلات، درد دل و حرف صاحبان اصلی انقلاب را فریاد می زنند که این وظیفه ذاتی آنها است.

وی با بیان این که مسئولان به مطالبات مردم توجه و اهمیت دهند  افزود:مسئولان خدمتگزاری به مردم و پرهیز از اشرافی گری را مد نظر قرار دهند و کسانی‌که امکانات ، ثروت در دست آنان است باید پاسخ‌گوی مردم در بحث گرانی ، تبعض و امثال آن باشند.

حجت الاسلام سوری گفت :  آمریکا و صهیونیسم همواره در تلاش برای از بین بردن امنیت و آرامش موجود هستند که مسئولان  باید به ولی نعمتان انقلاب خدمات رسانی بیشتری انجام دهند و برای رفع گرفتاری و مشکلات موجود اقتصادی و اشتغال بیشتر تلاش کنند.

وی افزود: مطالبات مردم به حق است و اما مثلث شوم دشمنان آمریکا و  صهیونیسم به عنوان طراحان نقشه فتنه جدید بودند و عربستان  هزینه آن را پرداخت می‌کرد که منافقان و سلطنت طلبان و معاندان نیز از این فتنه سو استفاده کردند و بصیرت و فهم مردم در اتفاقات اخیر موجب شکست دشمنان شد.

امام جمعه پلدختر با بیان این که مردم در اغتشاشات اخیر خط و صف خود را از آشوبگران جدا کردند گفت: ولایت فقیه عامل پیروزی مردم ایران در فتنه‌های اخیر بوده بنابراین مسئولان باید همت خود را بیشتر کنند و قدر بصیرت این مردم ولایت‌مدار را بدانند که تحت هر شرایطی به موقع حرکت می‌کنند و پشتیبان نظام و انقلاب خود هستند.

 

انتهای پیام/

ارسال نظرات