فلسطین عمق استراتژیک جمهوری اسلامی است

استاندار مازندران: با توجه به شرایط کنونی جهان و منطبق با دیپلماسی جهانی، امروزه کشورهای صاحب قدرت و نفوذ دارای عمق استراتژیک هستند، بر این اصل اگر آمریکا و کشورهای وابسته به آن در خاورمیانه دارای عمق استراتژیک به نام اسرائیل دارد پس چرا جمهوری اسلامی عمق استراتژی که به نام فلسطین نداشته باشد.
کد خبر: ۸۹۷۴۱۵۹
|
۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، محمد اسلامی در جلسه شورای اداری  شهرستان چالوس با اشاره به موقعیت برتر و نقش‌آفرینی کشورمان در مسائل و معادلات جهانی اظهار کرد: همین نقش برتری نظام جمهوری اسلامی موجب می‌شود تا دشمنان قسم‌خورده و بدخواهان این ملت و مملکت به کوچک‌ترین مسائل این کشور عمیقا مورد توجه خود قرار بدهند.

وی تصریح کرد: با توجه به شرایط کنونی جهان و منطبق با دیپلماسی جهانی، امروزه کشورهای صاحب قدرت و نفوذ دارای عمق استراتژیک هستند، بر این اصل اگر آمریکا و کشورهای وابسته به آن در خاورمیانه دارای عمق استراتژیک به نام اسرائیل دارد پس چرا جمهوری اسلامی عمق استراتژی که به نام فلسطین نداشته باشد.

استاندار مازندران بیان کرد: عمق استراتژیک داخلی این نظام، تنها و تنها خدمت کردن به مردم است که این خدمات در قالب، شکل و شمایلی به صورت اجرای طرح‌هایی از قبیل احداث راه، شبکه انتقال آب، گاز، انرژی، راه‌آهن، توسعه فضاهای آموزشی، ورزشی، بهداشتی، درمانی، رفاهی، تفریحی، اشتغال و سایر مظاهر و موارد خدماتی است که به جد توسط مدیران دستگاه‌های اجرایی در سطوح شهر و روستاهای استان مازندران به طور عام و منطقه غرب این استان به طور خاص با سرعت زیاد باید به مرحله اجرا در آیند.

این مسؤول ادامه داد: در این صورت وقتی که مردم ببینند دستگاه‌های دولتی کارهای خوب و خدماتی انجام می‌دهند، یقیناً نه تنها ابراز نارضایتی نمی‌کنند بلکه خود مردم کمک کار و از مدیران حمایت و پشتیبانی می‌کنند که لازم است از مردم با فرهنگ این دیار به طور ویژه قدردانی کنم.

اسلامی با تأکید بر اینکه قصد دارم تمام کارخانه‌ها و کارگاه‌های تولیدی را از نزدیک مورد بازدید و ارزیابی قرار دهم و پس از آشنایی کامل از نقاط ضعف و قوت هر یک از آنها و این که اگر سرمایه‌گذار واقعی هستند، دستگاه‌های ذی‌ربط در استفاده از تسهیلات اعتباری و بانکی برای آن بخشی که کمبود است حمایت کنند، نه آن که از صفر تا صد را دستگاه‌های دولتی کمک کنند.

وی خاطرنشان کرد: با اعمال اینگونه سیاست در جذب سرمایه‌گذار نه تنها ره به جایی نمی‌برد، بلکه در آینده نه چندان دور با ورشکستگی اینگونه به اصطلاح سرمایه‌گذاران، سر بار دستگاه‌های دولتی و اجرایی و بانک‌ها می‌شوند.

استاندار مازندران بیان کرد: بنابراین باید با برنامه‌ریزی و اجرای سیاست‌های حمایتی متعادل و قانونی با هدف تجمیع و استفاده از توان سرمایه‌گذاران در ایجاد اشتغال و افزایش تولید باید همت کرد.

شاپور صفایی رئیس اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران چالوس نیز به تشریح زندگی‌نامه شهید مصطفی شیخ‌الاسلامی از شهدای مدافع حرم پرداخت و گفت: آن شهید علاوه بر این که از ورزشکاران مطرح و در رشته رزمی، دارای عناوین برتر برخودار، دارای اخلاق پهلوانی و متواضع نیز بوده است.

فرماندار چالوس بیان کرد: چالوس با توجه به ویژگی‌های تاریخی، جغرافیایی و اجتماعی و سوابق انقلابی در میان شهرهای منطقه غرب مازندران دارای جایگاه مخصوص و منحصر به فرد است و باوجود اینکه در محل تقاطع سه استان پر تردد تهران، گلستان و گیلان قرار دارد، به همین دلیل محل و معبر گردشگران و مسافران زیادی از اقصی نقاط کشور که طبعا این وضعیت ضریب آسیب‌پذیری آن را بالا می‌برد.

محمدناصر زندی ادامه داد: به خاطر به‌کارگیری مدیران لایق برای خدمات‌رسانی به مردم و در واقع مردمی بودن مسؤولان این شهرستان و نیز به دلیل هوشیاری مردم و همکاری با مسؤولان به همراه ولایتمداری، اخلاق‌مداری و قانون‌مداری همه مردم و اسلام محوری امور خدمات دولتی در این شهرستان موجب شده تا مزدوران اجانب نتوانستند در بین مردم رسوخ کنند و علیه نظام و ملت اقدامات تخریبی کنند.

محمدناصر زندی با اشاره به خدمات انجام شده در شهرستان چالوس از جمله احداث تونل شهری، بیمارستان مجهز و بزرگ، چهاربانده شدن بخش وسیعی از محور مواصلاتی شهر مرزن‌آباد، تسریع در اجرای طرح گازرسانی، آب‌رسانی، عملیات تکمیلی آزاد راه، ورزشگاه بزرگ درحال احداث و آماده‌سازی آن تا مهر سال آینده، آزادسازی بخش وسیعی از نوار ساحلی از اشغال برخی از افرا که طی سنوات گذشته به طور غیر مجاز تملک و در آنها اقدام به ساخت و ساز کردن، آغاز فاز دوم شهرک صنعتی در مرزن‌آباد و زمینه ارزی برای جذب سرمایه‌گذار، اقدامات لازم جهت نوسازی شبکه انتقال نیرو و کاهش قطعی برق، ایجاد زمینه برای اشتغال جوانان و آغاز طر‌ح‌های اشتغال‌زا در سه منطقه الف کلا، خط هشت و فرج‌آباد و دیگر مسائلی که مورد نیاز منطقه بوده است که سعی شده بسیاری از مشکلات را مسؤولان منطقه با تدبیر و تعامل بدون انعکاس آن به استان، نسبت به رفع بسیاری از مشکلات به طور اساسی اقدامات لازم صورت گرفته است.

زندی با اشاره به برخی از مشکلات، تصریح کرد: از جمله مشکلات موجود در سطح این شهرستان عبارتند از دفع غیر بهداشتی زباله‌های شهری، یک طرفه بودن محور کندوان و مشکلات در خدمات‌رسانی، عدم وجود آمبولانس هوایی به علت کثرت حوادث رانندگی، ممنوعیت تغییر کاربری‌های اراضی، وجود دو رودخانه پر آب اما حفاظت شده با داشتن شروط سخت از جمله حریم کمی ۲۰ متری و حریم کیفی ۲۰۰ متری، عدم وجود کلینیک تخصصی، حریم اجحاف آمیز ۲۰۰ متری و نداشتن اختیارات لازم مدیران برای اجرای طرح‌ها که رسیدگی به مجموعه این نیازها و رفع این مشکلات، مستلزم به حمایت جدی مدیران ارشد استان است.

در ادامه حجت‌الاسلام یزدان جهاندار امام جمعه مرزن‌آباد نیز گفت: موضوع یک طرفه بودن محور کندوان که برای کاهش بار ترافیک در داخل شهر مرزن‌آباد، پیشنهاد می‌شود نسبت به اجرای طرح چهار بانده شدن ورودی و خروجی این شهر تسریع شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها