مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج روح الله یزد:

امر به معروف و نهی از منکر؛ یکی از مهمترین لوازم حکومت اسلامی

به منظور ارتقاء بینش اعتقادی؛ مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج روح الله یزد در جمع پایوران ناحیه اقدام به ایراد سخنرانی نمود.
کد خبر: ۸۹۷۴۶۰۴
|
۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۰۵:۵۲
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد؛ حجت الاسلام شیخ زاده در این جلسه گفت: با توجه به فلسفه خلقت انسان که طبق بیان قرآن کریم عبودیت و بندگی است و از طرفی وجه تمایز انسان با سایر موجودات به ناطق و عاقل بودن انسان و حرکت او به سوی کمال می‌باشد، اهمیت و جایگاه این دو فریضه الهی، یعنی امر به معروف و نهی از منکر بیشتر تبیین و روشن می‌گردد.
وی افزود:از آنجایی‌که انسان غافل است و به دلیل عارض شدن نسیان بسیاری از مواردی که مفید برای اوست فراموش می‌کند بنابراین امر به معروف و نهی از منکر جزء ضروریاتی است که در جهت نیل به کمال برای هر انسانی ضرورت پیدا می‌کند. به این جهت است که حضرت امام محمد باقر (ع) می‌فرماید: «ان الامر بالمعروف و النهی عن المنکر فریضه عظیم بها تقام الفرائض ...» (۱) یعنی امر به معروف و نهی از منکر واجب عظیم و بزرگی است که پابرجایی سایر واجبات به آن بستگی دارد. از تعبیر "بها تقام الفرائض" چنین استفاده می‌شود که امر به معروف و نهی از منکر یکی از مهمترین لوازم حکومت اسلامی به شمار می‌رود.
ارسال نظرات