مسئول فرهنگی ناحیه امام حسین (ع) کرج :

معرفی سبک زندگی اسلامی ایرانی برای جامعه امروز یک ضرورت است

معاون فرهنگی اجتماعی ناحیه امام حسین (ع) کرج با در نظر گرفتن جایگاه فرهنگ و اهمیت آن گفت: معرفی سبک زندگی اسلامی – ایرانی برای جامعه امروز ضرورت است.
کد خبر: ۸۹۷۴۶۶۸
|
۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، سید روح الله فضلی، معاون فرهنگی اجتماعی سپاه ناحیه امام حسین (ع) کرج در خصوص اهمیت فرهنگ و جایگاه آن به منظور مقابله با آسیب های اجتماعی گفت: در خصوص «فرهنگ» تعاریف بسیاری وجود دارد که هر یک از آن تعاریف متناسب با نیاز و ضرورت های آن جامعه است.

 معرفی سبک زندگی اسلامی – ایرانی برای جامعه امروز یک ضرورت است

به گفته وی ، فرهنگ ایران به واسطه قدمتی دیرین با اسلام برگرفته از آئین، سنن و و سیره اهل بیت (ع) است که در این راستا همواره مردم این تمایل را دارند که فرهنگ جامعه خود را بر چارچوب ارزش های دینی اسلامی قرار دهند.

فضلی  با اشاره به مقوله آسیب های اجتماعی توضیح داد: امروزه ما شاهد این مطلب هستیم که سبک زندگی غربی در حال انتشار است و همین مطلب فرهنگ سنتی و دینی ایرانی اسلامی ما را به عنوان یک فرهنگ مورد هجمه قرار داده است.

این کارشناس فرهنگی با تاکید بر راهکارهای متعدد به منظور پیشگیری از آسیب های اجتماعی اظهار داشت: معرفی فرهنگ ایرانی و اصیل اسلامی می تواند زمینه رسوایی برای فرهنگ پوچ غرب ایجاد نماید.

وی خاطرنشان کرد: آگاه سازی، پرداختن به مشکلات یکی از بهترین راهکارهای مقابله با آسیب های اجتماعی است.

معاون فرهنگی اجتماعی سپاه ناحیه امام حسین (ع) کرج در راستای مقابله با هجمه های فرهنگی عنوان کرد: یکی از عوامل تاثیرگذار در جهت مقابله با هجمه های فرهنگی همین پراکندگی دستگاه های فرهنگی در سطح جامعه است، چنان چه این دستگاه ها متمرکز و در یک مسیر واحد هم نظر شوند سدّ محکمی در مقابل هجمه ها خواهند بود.

 

منبع:شبستان

ارسال نظرات
پر بیننده ها