فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان تاکید کرد

ضرورت بهره مندی از توانمندیهای حاشیه نشینان برای رفع معضلات حاشیه نشینی

فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان گفت: برای حل مشکلات حاشیه نشینی باید از توانمندی های ساکنان این مناطق استفاده شود
کد خبر: ۸۹۷۴۸۶۱
|
۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۳

سردار سرتیپ دوم پاسدار حسین معروفی در حاشیه مجمع بسیج استان در گفتگو با خبر نگار بسیج گفت:
برای حل مشکلات حاشیه نشینان باید از توانمندی‌های خود مردم منطقه استفاده شودیعنی نیروی کار ازخود مردم باشد و ما نیز در منابع وهدایت مشارکت کنیم .

وی افزود: اگر معضلات حاشیه نشینی مرتفع نشود به بستری برای اهداف دشمنان تبدیل می‌شود.


وی تصریح کرد: در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قرار گاه جواد الائمه (ع) به فعالیت می‌پردازد که رسالت اصلی آن بررسی آسیب‌های حوزه اجتماعی و حاشیه نشینی است.

وی خاطرنشان کرد: برای جلوگیری از حاشیه نشینی ایجاد زیرساخت ها، جلوگیری از گسترش حاشیه نشینی ، حوزه  سلامت و حوزه تربیتی باید مورد توجه قرار گیرد.

فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان گفت: ساکنان حاشیه شهر‌ها ابتدا به امکانات رفاهی معیشتی و بهداشتی نیاز دارند تا با برخورداری از نعمت سلامت به زندگی ایده آل برسند.

سردار معروفی افزود:زمانی که ما مسجد زیبا  و یا بنایی برای آموزش و ...احداث می کنیم ،  ممکن است مردم آن منطقه حتی نان در سفره خود نداشته باشند،بنابراین می‌طلبد، رفع مشکلات معیشتی مردم در اولویت قرار گیرد.


وی تصریح کرد: فرق حاشیه نشینی دراستان ما باسایر نقاط کشور بی هویتی می‌باشد، زیرا در حال حاضر در شیر آباد زاهدان ۳۴ درصد مردم ایرانی نیستند.

سردار معروفی با بیان اینکه اگر ما قانونمند در مقابل توسعه حاشیه نشینی ایستادگی کنیم، موفق به کنترل این پدیده می‌شویم، بیان کرد: بایددر شهرها، محلات حاشیه نشین شناسایی شوند و شهرداری برای آن‌ها خط قرمز تعیین کند ،تا گسترش وافزایش پیدا نکنند و جلو توسعه حاشیه نشینی گرفته شود.


فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان گفت: همه ادارات باید به سهم خود پای کار بیایند در این صورت اقدام بزرگی انجام می‌شود، و این باید در سطح استان مدیریت شود.

سردار معروفی افزود: ما نیازمند طرح دراز مدت برای حل معضل حاشیه نشینی هستیم و اعتبارات و منابع شفاف نیز باید برای این طرح در نظر گرفته شود.


فرمانده سپاه سلمان گفت: مجمع بسیج عالی استان متشکل از نخبگان بسیجی سراسر استان است که یکی از کار‌های اعضای این مجمع معظلات ومشکلات حاشیه نشینی در شهر‌ها است.

سردار معروفی افزود: معضل حاشیه نشینی در استان سیستان و بلوچستان در شش شهرستان به ویژه زاهدان وجود دارد.


وی تصریح کرد: این موضوع در کارگروه‌های مختلف بررسی شده و در کنار این مجمع قرار گاه جواد الائمه (ع) نیز فعالیت می‌کند.

وی با اشاره به اینکه رسالت این قرارگاه برطرف کردن مشکلات وآسیب‌های اجتماعی است، ادامه داد: بحث هوشمندی ملت ایران در همه جا مطرح است و مصداق آن حضور مردم در مقابل اغتشاشات وفتنه اخیر می‌باشد.

وی خاطرنشان کرد: مردم ایران اسلامی با هر مذهب و قومیت زمانی که منافع و مقدسات شان در خطر قرار گرفت، در یک جبهه قرار گرفتندو نمونه آن حضور پر شور مردم ایران در راهپیمایی ۹ دی است.

معروفی بیان کرد: یکی از مولفه‌های بزرگی که در طول ۴۰ سال ملت ایران را بزرگ کرد وفاق همدلی و همبستگی دوری از منیت‌ها بود و این وفاق بعد از فتنه بزرگ جدید مشهود بود و مردم با همه مشکلات اقتصادی، گرانی و تورم که دارند آنقدر روحیه بزرگی دارند که تحمل می‌کنند و وفاق دارند.

وی افزود: دنیای فعلی غیر قابل پیش بینی است و تمام کار‌هایی که در فتنه اخیر شد جنگ نرم و عملیات روانی می‌باشد، اما در این قائله جدید دشمن حماقت کرد و خود را سریع لو داد.

معروفی بیان کرد: از مطالبات بحق مردم نباید چشم پوشی کنیم، زیرا همه در مقابل مردم مسئولیت دارند.

فرمانده سپاه سلمان گفت:  اقتصاد مقاومتی مشکلات مردم را برطرف می‌کند و این نسخه باید عملیاتی شودتا بازار رونق گیرد.
ارسال نظرات