خبرهای داغ:
بهبودی در جلسه مشترک کمیته برنامه‌ریزی و ستاد اقتصاد مقاومتی ورزقان:

برای توسعه شهرستان ها باید از استعدادهای درون زای آن ها استفاده کرد

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی در جلسه مشترک کمیته برنامه‌ریزی و ستاد اقتصاد مقاومتی ورزقان گفت: ورزقان برای تبدیل شدن به یک شهرستان توسعه یافته از استعدادهای درونزای منطقه چیزی کم ندارد و احساس می‌کنیم نسبت به سال گذشته پیشرفت‌های مطلوبی داشته است.
کد خبر: ۸۹۷۴۹۶۷
|
۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان، داوود بهبودی اظهار کرد: سال گذشته تقریبا در همین فصل بود که به ورزقان سفر کردیم و گزارشات نشان می‌دهد در این شهرستان در تمامی عرصه‌ها نسبت به گذشته اقدامات مثبتی انجام گرفته که جای خوشحالی دارد.

وی افزود: در همان مقطع نیز تاکید بر این بود که ورزقان برای تبدیل به منطقه توسعه یافته از استعدادهای درونزای منطقه چیزی کم ندارد و هرچه برای توسعه لازم است مثل آب، جاذبه‌های طبیعی و گردشگری، ذخایر معدنی، نیروی انسانی و... در این منطقه وجود دارد.

بهبودی تصریح کرد: در درونزایی اقتصاد ورزقان هیچ مشکلی نیست؛ سرمایه اجتماعی هم که بخواهد با هماهنگی مدیریتی اینها را به هم پیوند دهد و جریان توسعه را تسریع کند وجود دارد و در بحث برونزایی نیز کلانشهر تبریز بازار قابل توجهی است که می‌تواند محصولات و خدمات ورزقان را جذب کند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی ادامه داد: مردمی بودن اقتصاد ورزقان را نیز می‌توان در صنایع فعال و تحرک بخش کشاورزی و گردشگری و توزیع متعادل منابع اقتصاد شهرستان مشاهده کرد.

بهبودی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه مولفه‌های اقتصاد مقاومتی کاملا منطبق بر مولفه‌های جامعه توسعه یافته بوده و در واقع اقتصاد مقاومتی و توسعه مفهومی مشترک هستند، اضافه کرد: ما به عنوان کارگزاران دولت رکنی از این مقوله هستیم و وظیفه‌ داریم جامعه را به سمت توسعه و در واقع تحقق کامل اقتصاد مقاومتی سوق دهیم.

وی تاکید کرد: به هر حال شاهد هستیم که یک سری از قوانین و مقررات قدرت تحرک را کم می کند و تا جایی که ممکن است باید با تسامح در اجرای قوانین برخورد کنیم؛ همراهی کارگزاران نظام دولتی در جریان تسهیل توسعه، افزایش تولید و سرمایه گذاری و در نهایت ایجاد اشتغال لازم و ضروری است.

بهبودی یادآور شد: در جذب منابع باید توجه کنیم که به بحث توسعه روستایی و مناطق محروم اعتبارات مطلوبی پیش بینی شده است که باید راهبری شوند و از جذب کمک های فنی و اعتباری نیز نباید غفلت کنیم.

این اقتصاددان با بیان اینکه از لحاظ تخصیص اعتبارات نزدیک به 50 تا 60 درصد تخصیص استانی داریم که مربوط به اسناد خزانه اسلامی هستند، افزود: شرط  جذب اسناد خزانه اسلامی آن فعال شدن پروژه ها و مشخص بودن مطالبات مسجل است تا این اسناد قابل پرداخت باشند.

وی خاطرنشان ساخت: دست یافتن به توسعه فقط اجرای پروژه‌های فیزیکی نیست؛ بخشی از توسعه مربوط به افزایش رضایتمندی مردم و نمود اجرای پروژه‌ها در زندگی مردم، آسایش و آرامش است.

بر اساس این گزارش در این جلسه فرماندار ورزقان و مدیران دستگاه‌های جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت، میراث فرهنگی و بخشداران شهرستان به ارائه عملکرد خود در ارتباط با تحقق برنامه‌های اقتصاد مقاومتی و بیان چالش‌های موجود پرداختند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها