رونق گردشگری روستایی در مازندران با اجرای برنامه‌های بوم گردی

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت: مجوز ۶۶ پروانه بوم‌گردی از آغاز امسال تا کنون در مازندران صادر شده است.
کد خبر: ۸۹۷۵۱۰۶
|
۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۳

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، دلاور بزرگ نیا مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران با بیان اینکه ۶۶ پروانه بوم‌گردی در استان صادر شده است، گفت: دولت نیز به بحث بوم‌گردی توجه ویژه‌ای دارد، زیرا می‌تواند اشتغال مناسبی را ایجاد کند.

وی افزود: شهر‌های آمل، بابل، آلاشت، ساری و بابلسر، پنج شهر استان به‌لحاظ بافت تاریخی هستند که به‌طور طبیعی مسوولان آن نیز باید وقت بیشتری برای معرفی و جذب گردشگر بگذارند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت: بنا‌های تاریخی قابل بازدید زیادی در این استان داریم، البته باید از سوی هر شهرستان بررسی شود که این بنا‌ها اگر در اختیار میراث است برای سال جدید آماده شود و اگر در اختیار اوقاف و امور خیریه است، رایزنی برای ارائه خدمات مشترک به گردشگران انجام شود که در زمان پیک مسافر با مشکل مواجه نشویم.

بزرگ نیا افزود:با برگزاری جشنواره‌ها و اجرای نمایش‌ها و موسیقی بومی و محلی در شادابی و نشاط جامعه و معرفی فرهنگ بومی هر منطقه قدم برداریم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها