امروز مرا به زنده بودن کسی امید نیست؛

‏از پلاسکو تا نفت کش

عجب این دی ماه به سوختن عادت دارد هنوز داغ پلاسکو زنده است که نفتکش سانچی در میان وسعت آب جان هموطنانمان را به کام حریق فرو برد.
کد خبر: ۸۹۷۵۹۵۱
|
۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج در کرمان،  کشتی سانچی بعد از ۸ شبانه روز آتش سوزی، روز گذشته غرق شد و همه‌ی ۳۲ نفر دریانورد در دریایی به عمق ۱۱۰متر غرق شدند علت حادثه را تصادف عنوان کردند گرچه این امر جای تامل و شبهه دارد که چطور امکان برخورد دو کشتی بزرگ در سطح دریا وجود دارد؟

 

جان این ۳۲ نفر چقدر برایمان مهم بود؟ از ضعف دیپلماسی و کم توجهی و رایزنی مسئولین با مسئولین کشورهای نزدیک به حادثه در ساعات حیاتی اولیه برای امداد رسانی عزیزانمان چه خبر؟

 

چه چیزها را به باد سپردیم که دیروز پلاسکو را به  خاک و امروز سانچی را به دریا سپردیم وآتش نقطه ی مشترک هر دو بماند که  قطاری را به تونل زمان و معدنی را به دل سنگ و جاده ای را به سیل سپردیم.

 

گودرزی عضو کمیسیون امنیت ملی در واکنش به حادثه نفت کش سانچی گفت: کم‌کاری دولت چین درحادثه نفتکش ایرانی محرز است امیدواریم دولت این موضوع را پیگیری کند.

 

مجمع نمایندگان استان کرمان‌ نیز در پیام‌تسلیت خود به مناسبت جانباختن شهادت گونه ۳۲ خدمه نفتکش ایرانی سانچی گفت: نهادهای مختلف علمی و تخصصی دولت و کمیسیون های تخصصی مجلس شورای اسلامی باید ابعاد مختلف این حادثه را مورد بررسی قرار دهند.

 

این پیام‌می افزاید: بخصوص حضور‌ افتخار آفرین یکی‌از عزیزان استان کرمان و شهرستان نرماشیر در بین این‌۳۲ نفر غم سنگین تری را بر دوش ما کرمانی ها گذاشته که جا دارد به صورت ویژه به خانواده این عزیز عرض تسلیت داشته باشیم.

 

علی ای حال، پارسال چنین روزهایی منتظر خبری از آتش‌نشانهای پلاسکو بودیم و امسال ملوانان نفتکش سانچی، سرانجام پلاسکو فرو ریخت و نفتکش غرق شد،عجب این دی ماه به سوختن عادت دارد هنوز داغ پلاسکو زنده است که نفتکش سانچی در میان وسعت آب جان هموطنانمان را به کام حریق فرو برد.

از داغت ای مسافر دریا دل!              آتش گرفته است دل دریا

گفتنی است،چینی ها پس از نجات دریانوردان شان که کشتی آنان با نفتکش ایرانی برخورد کرده بود، در عملیات اطفای حریق نفتکش و نجات دریانوردان ایرانی تعلل کردندتا با سوختن تمامی مواد اشتعال زا ، از نشت مواد نفتی به دریا جلوگیری شود.

 

آری وقتی به خود حق می دهیم با بی توجهی نسبت به سلامتی، بهداشت ،ایمنی و جان مردم، کشور را به بازاری بزرگ برای کالاهای درجه چندم چینی تبدیل کنیم، آنها هم به خود حق می دهند نجات جان هموطنان مان را در درجه چندم اولویت قرار دهند.

 

 

انتهای پیام/

ارسال نظرات