خبرهای داغ:
امام جمعه اردبیل در تبریز:

هویت دینی تاریخی آذری ها، شیعی است

نماینده ولی فقیه در اردبیل در چهارمین نشست تخصصی «آذری های مسلمان و رسالت وحدت بخش آن ها در عصر حاضر» با اشاره به برخی تحریف ها در حوزه تاریخ و هویت آذربایجانی ها، تاکید کرد: هویت تاریخی و دینی آذری ها، مسلمان شیعی است و کسی نمی تواند منکر این واقعیت شود.
کد خبر: ۸۹۷۶۳۶۰
|
۲۸ دی ۱۳۹۶ - ۰۰:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام حسن عاملی افزود: متاسفانه این واقعیت های تاریخی که اسناد و مدارک آن فراوان است از سوی عده ای نادیده گرفته می شود و شاهد تحریف تاریخ در این زمینه هستیم.
وی اظهار کرد: امروز هر آذری در دورترین جای جهان خود را ابتدا مسلمان، شیعه و وطن اصلی اش را ایران می داند.
امام جمعه اردبیل با اشاره به تلاش های مذبوحانه حاکمان شوروی پیشین اظهار کرد: آنها در دوره تاریک کمونیسم تلاش بسیاری برای زدودن هویت اسلامی - ایرانی آذری ها انجام دادند اما با شکست مواجه شدند و اکنون نیز برخی ها سعی دارند این راه غلط را ادامه دهند.
وی از ایران به عنوان نقطه اتکای آذری ها یاد کرد و گفت: باید توجه داشت کسانی که اقدام به جعل هویت آذری ها می کنند باید در مقابل مردم و تاریخ پاسخگو باشند.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز نیز در این همایش با بیان اینکه اسلام امروز چون چشمه ای ناب در منطقه و سراسر جهان جاری است، گفت: با وجود اینکه جریان های مختلفی علیه دین و مذهب وارد عمل شده اما به علت استحکام و صلابت منطقی اسلام، همواره این هجمه ها با شکست مواجه شده است.
عزیز جوان پور افزود: به برکت انقلاب اسلامی، اسلام ناب محمدی (ص) امروز با صلابت و اقتدار روز به روز قوی تر می شود.
وی مسلمان و شیعه بودن آذری ها را افتخاری مهم برای آنان در جهان توصیف و اظهار کرد: بدون تردید آذربایجانی ها در اتحاد مسلمانان جهان نقش مهم و تعیین کننده ای دارند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها