معاون تعلیم و تربیت سپاه حضرت ابوالفضل (ع) استان لرستان:

عدم ورود حرام به بدن انسان سبب تکامل شخصیت می شود

معاون تعلیم و تربیت سپاه حضرت ابوالفضل (ع) استان لرستان گفت: اگر در گوش ، چشم  و  دهان تو  حرام وارد نشود شخصیت انسان تکامل پیدا می کند.
کد خبر: ۸۹۷۶۳۶۴
|
۲۸ دی ۱۳۹۶ - ۰۰:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، حجت الاسلام و المسلمین مصطفی مهدوی، معاونت تعلیم و تربیت سپاه حضرت ابوالفضل (ع) استان لرستان  در محفل انس با قرآن حوزه شهدای گمنام گفت:در قرآن تدبر مهم تر از تفسیر است،اما تدبر چیست؟ تدبر آن است که از روی ترجمه و کلمات نکاتی را به دست آوریم که باعث تحول در زندگی ما بشود.

وی با اشاره به سخن خداوند در قرآن در مورد لقمۀ حرام خاطر نشان کرد: خداوند می فرماید: هرکسی دوست دارد به سمت من بیاید اگر لقمۀ حرام بخورد نمی تواند به سمت من حرکت کند، لقمۀ حرام نه تنها باعث می‌شود که حرکت نکنیم بلکه باعث عقب گرد نیز می شود و شخص نسبت به گناه بیشتر رغبت پیدا می کنند.

 مهدوی با اشاره به آیۀ ۱۶۸ سورۀ بقره تصریح کرد: قرآن در آیۀ  ۱۶۸ سورۀ بقره می فرماید: ای اهل ایمان از انواع خوردنی های پاکیزه ای که رزق شما کرده ایم بخورید و خدا را سپاس گذارید اگر فقط او را می پرستید.

 

معاون تعلیم و تربیت سپاه حضرت ابوالفضل (ع) استان لرستان در مورد توصیه پیامبر اکرم (ص) به حضرت علی (ع) بیان کرد: پیامبر اکرم (ص) به حضرت علی (ع) فرمودند؛ یا علی هرکس یک لقمۀ حرام بخورد قلب او می میرد و هرچقدر دعا کند دعای او مستجاب نمی شود و خوردن لقمۀ حرام حس عبادت کردن به خداوند را از شخص می گیرد

وی گفت: حضرت علی (ع) به کمیل ابن زیاد فرمودند: زبان کلمات خود را از قلب می گیرد کسی که خوب حرف می زند نشأت گرفته از قلب پاک است و قوت قلب از غذا است،پس مراقب چیزی که میخوری باش،بدان اگر لقمۀ حرام خوردی خداوند نه تسبیح و نه شکر تو را قبول می کند.

 

حجت الاسلام و المسلمین مهدوی در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: اگر در گوش ، چشم  و  دهان تو  حرام وارد نشود شخصیت انسان تکامل پیدا می کند.

انتهای پیام/ 

 

ارسال نظرات