مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی یزد:

امروزه نگاه خلاقانه در اقتصاد کشور بسیار احساس می‌شود/ نرخ بیکاری استان یزد از کشور بالاتر است

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی یزد با بیان اینکه امروزه نگاه خلاقانه در اقتصاد کشور بسیار احساس می‌شود افزود: باید اذعان کرد که رشته‌های دانشگاهی با حوزه کار همخوانی ندارد.
کد خبر: ۸۹۷۶۳۷۳
|
۲۸ دی ۱۳۹۶ - ۰۶:۲۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد، محمد حسین ریاحی در همایش بررسی موانع و راهکار‌های توسعه اشتغال پایدار استان یزد که در سالن اتاق بازرگانی استان برگزار شد با بیان اینکه بحث اشتغال یک موضوع بسیار مهم و حیاتی در تمام دنیا است، اظهار داشت: باید این را به‌عنوان یک رکن اساسی برای اقتصاد کشور دانست.

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی یزد افزود: طبق آمار و ارقام بر اساس سرشماری نفوس و مسکن سال ۹۵ جمعیت استان یزد بیش از یک میلیون نفر است که از این تعداد ۱۵ درصد در روستا‌ها و ۸۵ درصد در شهر‌ها سکونت دارند.

وی ادامه داد: از این جمعیت بیش از ۸ درصد در کشاورزی، ۴۵ درصد در صنعت و ۴۶ درصد در خدمات فعالیت دارند و که این آمار نشان از سهم بسیار خوب استان یزد در بخش‌های صنعت و خدمات است.

ریاحی اضافه کرد: تأثیرات جهانی ما برای توسعه اقتصادی به‌عنوان یک محدود کننده و یک عاملی که در حوزه توسعه صادرات و ارتباط جهانی مطرح است اقتصاد را دچار تغییر کرده است.

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی یزد با بیان اینکه امروزه نیاز به یک نگاه خلاقانه در حوزه اقتصاد بسیار احساس می‌شود گفت: همه باید آگاه باشند که مهم است که بتوانیم از تمام ظرفیت‌های موجود استفاده کنیم، زیرا این مسئله راهکاری مناسب برای حل مشکلات اقتصادی هر کشوری است.

وی با اشاره به اینکه نرخ بیکاری استان یزد از کشور بالاتر است ادامه داد: صنایع منبع و پایه در استان به نیرو‌های کار یدی و ساده بیشتر نیاز دارد که این مسئله باعث مهاجرت به استان یزد نیز می‌شود.

ریاحی محوری‌ترین سیاست دولت را اشتغال دانست و افزود: این کار مورد تأکید مسئولین کشور نیز است و به نظر می‌رسد بایستی تحرک بخشی در بازار کار در استان یزد انجام شود.

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی یزد با اشاره به اینکه تمایل مقامات استان بر استفاده کامل از ظرفیت‌های استان یزد است اظهار داشت: در کلیه رشته‌ها توسط حوزه‌های اقتصادی درخواست نیرو و کارورزان دانشگاهی داشتیم، اما موانعی مثل ناهمخوانی رشته‌های دانشگاهی با حوزه کار و عدد پایین کمک هزینه در استان وجود دارد که مانع انجام کار می‌شود.

وی با بیان اینکه سامانه کارورزی محدودیت‌هایی دارد افزود:۷۰ درصد فرصت‌های شغلی که برای کارورزی درخواست شده با رشته‌های شغلی تطبیقی ندارد.

ریاحی گفت: برخی از فعالیت‌های صنعتی و تولیدی در روستا‌ها به علت برخی از موانع توسط دولت دنبال نمی‌شود.

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی یزد با بیان اینکه شیوه‌های پرداخت بانک‌ها از رویه یکسان برخوردار نیست افزود: فرمانداران شهرستان‌ها با تشکیل کمیته‌های فنی طرح‌های احصا شده را بررسی و منطبق با ظرفیت منطقه روستا و شهر پیگیری کنند تا استان و کشور از حالت کنونی خارج شود.
ارسال نظرات