مسئول ناحیه بسیج دانشجویی استان زنجان:

وفای به عهد در مرام دولتمردان امریکایی تعریف نشده است

در مرام و مسلک دولتمردان امریکایی مقوله ای به نام وفای به عهد و پیمان تعریف نشده و تا ابدالدهر نیز اگر بخواهیم با آنها عهد و پیمانی منعقد کنیم باید منتظر عهدشکنی این جماعت باشیم.
کد خبر: ۸۹۷۶۵۴۹
|
۲۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مسئول ناحیه بسیج دانشجویی استان زنجان با اشاره به تحریم های جدید امریکا و قرارگرفتن نام رئیس قوه قضائیه در لیست جدید تحریم های امریکا گفت: عاقبت اعتماد به شیطان بزرگ چیزی غیر از این نیست.

امین بیات افزود: وقتی آقایان در پاسخ به سوالات ما مبنی بر اینکه چه تضمینی برای اجرای برجام از سوی دول غربی وجود دارد، می گفتند: امضای کری تضمین است، باید فکر این چنین روزهایی را نیز می کردند.

وی اظهار داشت: اشتباه بزرگ دولتمردان ما این بود که راه ترامپ و اوباما را از هم جدا می دانستند و گمان کردند اگر بتوانند با یک دولت امریکایی پیمانی ببندند، آن دولت و دول بعد از آن هم بدان پایبند خواهد بود.

مسئول ناحیه بسیج دانشجویی استان زنجان تصریح کرد: در مرام و مسلک دولتمردان امریکایی مقوله ای به نام وفای به عهد و پیمان تعریف نشده و تا ابدالدهر نیز اگر بخواهیم با آنها عهد و پیمانی منعقد کنیم باید منتظر عهدشکنی این جماعت باشیم.

امین بیات گفت: شاید بشود تلخی بدعهدی های پی درپی امریکا را تحمل کرد؛ اما رفتار منفعلانه مسئولان دولتی و دیپلماسی کشورمان در مقابل نقض های پی در پی برجام توسط امریکا را نمی توان با هیچ عق و منطقی توجیه کرد.

مسئول ناحیه بسیج دانشجویی استان زنجان افزود: متاسفانه هرچه دشمن در باطل خویش مستحکم تر و بدون توجه به قرارداد منعقد شده به نقض برجام روی می آورد، مسئولان کشورمان نه تنها اقدام مهمی انجام نمی دهند؛ بلکه با گرفتن ژست های مکرر دیپلماتیک خود را برنده بازی دوسرباخت برجام می دانند.

وی اظهار داشت: رئیس جمهور امروز در سخنرانی خود، بازهم برجام را به حد اعلا برد و در سخنان عجیبی اعلام کرد: آثار دائمی برجام تا قیامت از بین نمی رود؛ در حالی که نه تحریمی لغو شده و نه گشایشی در معضلات پیشین به وجود آمده است؛ و این در حالی است که ما در برجام بسیار به صنعت هسته ای خود لطمه وارد ساختیم.

امین بیات با اشاره به صحبت های اخیر ترامپ گفت: رئیس جمهور امریکا اعلام کرده این آخرین باری است که تعلیق تحریمهای هسته‌ای را تمدید می‌کند و دولت آمریکا خواهان مذاکره مجدد درباره توافق هسته‌ای ایران با اتحادیه اروپاست.

بیات افزود: هدف این ادعای مضحک، صاف کردن جاده مذاکره مجدد پیرامون برجام، این بار با مطرح ساختن اروپا به عنوان طرف سیاسی مقبول برای دولتمردان ایرانی باشد و امریکا از طریق چنین مذاکره ای بتواند باب بحث مذاکره موشکی را نیز بگشاید.

مسئول ناحیه بسیج دانشجویی استان زنجان تصریح کرد: در چنین شرایطی بایستی نگران شبکه غرب گرایان داخلی بود که بخواهند با ایجاد یک فضای رسانه ای و جنگ روانی، پذیرش تغییرات در برجام را به جامعه تحمیل کنند.

ارسال نظرات