خبرهای داغ:
امام جمعه اهواز:

کنترل پیام‌رسان‌های خارجی در اختیار آمریکا و اسرائیل است/می‌توانیم یک پیام‌رسان ملی و ایرانی داشته باشیم

امام جمعه اهواز گفت: با توجه به مشکلاتی که برخی پیام‌رسان‌ها به‌وجود آورده‌ است، باید یک ‌پیام‌رسان قوی و ایرانی در حد رقابت با سایر نرم افزارهای جهانی ساخته شود.
کد خبر: ۸۹۷۶۷۹۹
|
۲۹ دی ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۴
آیت الله سید محمدعلی موسوی‌جزایری در خطبه‌های نماز جمعه اهواز در مصلی مهدیه امام خمینی (ره) با اشاره به سالگرد حادثه چهارشنبه سیاه اهواز، اظهار کرد: چهارشنبه سیاه روز مهمی در تاریخ ما بود که در آن تعداد زیادی شهید شدند و پس از آن پیروزی‌های بزرگی به دست آوردیم.
 
وی عنوان کرد: حادثه چهارشنبه سیاه یک روز پس از فرار شاه اتفاق افتاد و مردم جشن بزرگی به‌مناسبت فرارشاه از کشور برپاکردند که این جشن بر مأموران رژیم گران آمد و به دنبال انتقام بودند.
 
نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان اینکه اتفاقات چهارشنبه سیاه در دو بخش از شهر بود، گفت: یک بخش از حادثه در حسینیه اعظم و بخشی در دانشگاه بود. در آن روز مرحوم آیت الله خزعلی در دانشگاه سخنرانی کرد و بنده نیز در حسینیه اعظم، اعلامیه جامعه روحانیت را قرائت کردم که مورد ‌حمله وحشیانه تانک‌های رژیم شاه قرار گرفتیم و هلی‌کوپترها نیز سقف را تیرباران کردند.
 
وی افزود: پس از این حمله و شهادت تعدادی از مردم، در حسینیه تحصن کرده و اعلام کردیم که در حسینیه خواهیم ماند. مزدوران شاه روز بعد، از حسینیه عقب نشینی کردند زیرا قدرت مقاومت دربرابر عزم راسخ ملت را نداشتند.
 
امام جمعه اهواز با اشاره به حوادث ۶ بهمن در تاریخ انقلاب اسلامی، اظهار کرد: وقتی بختیار فهمید که امام خمینی (ره) مصمم به بازگشت به ایران است، دستور اشغال نظامی فرودگاه را صادر کرد اما سپس با مبارزات مردم و روحانیت مجبور شدند اشغال نظامی را پایان دهند.
 
وی با اشاره به برخی پیام‌رسان‌های موجود در ایران، خطاب به وزیر ارتباطات گفت: کنترل این پیام‌رسان‌ها در اختیار آمریکا و اسرائیل است. در حالی که ما می‌توانیم یک پیام‌رسان ملی و ایرانی داشته باشیم که در اختیار آن در دشمن نباشد، هیچ توجیهی برای دست روی دست گذاشتن نیست.
 
موسوی جزایری در پایان از مسئولان مربوطه خواست که با توجه به مشکلاتی که برخی پیام‌رسان‌ها به‌وجود آورده‌ است، به صورت جدی یک ‌پیام‌رسان قوی و ایرانی در نظر بگیرند.
 
ارسال نظرات
پر بیننده ها