خبرهای داغ:
رئیس فدراسیون جودو ایران خبرداد:

ماکو، میزبان مسابقات قهرمانی جودو باشگاه های آسیا در سال ۲۰۱۸

رئیس فدراسیون جودو ایران از میزبانی شهر ماکو در مسابقات قهرمانی جودو باشگاه های آسیا در سال ۲۰۱۸ خبر داد.
کد خبر: ۸۹۷۶۸۰۶
|
۲۹ دی ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۶

سردار محمد درخشان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، از برگزاری مسابقات قهرمانی جودو باشگاه‌های آسیا در ایران و تدارک برای اجرای آن به میزبانی شهرستان ماکو خبر داد و گفت: برنامه فدراسیون در این راستااست که اگر مسئولین منطقه، همکاری لازم را با فدراسیون داشته باشند این مسابقات در ماکو، برگزار شود.

وی در تشریح موقعیت استراتژیک جغرافیایی منطقه آزاد تجاری_صنعتی ماکو و آذربایجان غربی و همچنین وجود جودوکاران خبره در این استان گفت: از کشورهای حاضر در مسابقات قهرمانی در رشته جودو می‌توان به کشورهای همچون چین، مغولستان، کره و ازبکستان اشاره کرد.

سردار درخشان   نیروی انسانی را یک مقوله مهم در بحث پرورش جودوکاران موفق عنوان کرد و گفت: نیروی انسانی باید در بحث های علم و دانش به روز بوده و مسلط به فنون و دانش جودو باشد، چراکه اگر این اصل تحقق یابد، جودوکارانی موفق و آگاه به فنون روز خواهیم داشت.

وی در ادامه اظهارکرد: در راستای تقویت داروان جودوکار، طی ماه های گذشته جلساتی توجیهی و آموزشی برای داوران ایرانی با حضور رئیس کمیته داوران فدراسیون جهانی جودو برگزار شد که حدود ۳۰۰ نفر در این دوره آموزش دیدند.

وی در ادامه بر اهداف ایجاد پایگاه های قهرمانی جودو در کشور اشاره کرد و افزود: در شهرهای خراسان شمالی، خراسان رضوی، فارس، تهران و البرز این پایگاه ها تاسیس شده است که شهرستان ماکو نیز پتانسیل و ظرفیت تاسیس این پایگاه را دارا است.

رئیس فدراسیون جودو و جوجیتسو ایران در ادامه منطقه آزاد ماکو را در ورزشهای همگانی نمونه و الگو دانست  و گفت: مشکلات جزئی در مورد سالن های ورزشی از جمله تامین لوازم ورزشی جودو، امکانات گرمایشی  در بازدیدی که از شهرستان ماکو داشتیم رویت کردیم و امید داریم هرچه زودتر این مشکلات حل شود.

گفتنی است سردار محمد درخشان در بدو ورود به این شهر از سالن جودو در شهر ماکو بازدید کرد و طی جلسه ای که در سالن فرمانداری ماکو ترتیب یافت مشکلات این شهر در ورزش جودو را بررسی کرد، رئیس فدراسیون جودو ایران در روز دوم حضور خود در این شهرستان از سالن جودو شهر بازرگان نیز دیدار خواهد کرد و از نزدیک شاهد مشکلات این شهر در ورزش جودو قرار خواهد گرفت.

ارسال نظرات