نصب جایگاه" پارک دوچرخه"در مترو شهرری

خبرگزاری بسیج: معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه 20 از فعالیت سامانه دوچرخه سواری در بوستان ترافیک این منطقه با لحاظ شاخص آلودگی هوا و نصب جایگاه پارک دوچرخه در مترو شهرری به منظور ترویج حمل و نقل پاک خبرداد.
کد خبر: ۸۹۷۶۸۲۳
|
۲۹ دی ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۲

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 20 ابوذر ریاضی با بیان این مطلب گفت: به منظور ترویج فرهنگ حمل و نقل پاک و استفاده از دوچرخه برای تردد شهروندان، سامانه دوچرخه سواری بوستان ترافیک این منطقه فعال است و خدمات رایگان ارائه می دهد.

ریاضی افزود: آموزش دوچرخه سواری به بانوان، دانش آموزان، کودکان و کم توانان ذهنی، برگزاری کارگاه های آموزشی ایمنی در دوچرخه و اهمیت و نقش دوچرخه در کاهش آلودگی هوا از برنامه های سامانه دوچرخه سواری است.

وی ادامه داد: با لحاظ شاخص آلودگی هوا و رعایت حفظ سلامتی شهروندان، سامانه دوچرخه سواری بوستان ترافیک فعال است و علاقه مندان می توانند از شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8 تا 16 و در روزهای پنج شنبه از ساعت 8 تا 13 از امکانات این سامانه بهره مند شوند.

ریاضی با اشاره به اینکه در 9 ماه گذشته، 8 هزار و 814 نفر از خدمات مختلف سامانه دوچرخه سواری استفاده کرده اند، گفت: روزهای چهارشنبه هر هفته به کم توانان ذهنی اختصاص دارد و با توجه به طبقه بندی انجام شده از دوچرخه و سه چرخه های ویژه این افراد، تحت آموزش قرار می گیرند.

وی یادآور شد: به دنبال فرهنگ سازی استفاده از حمل و نقل پاک، جایگاه پارک دوچرخه در مترو شهرری تعبیه شده است و علاقه مندان می توانند از این فضا استفاده کنند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه 20 به ویژه برنامه های هوای پاک نیز اشاره کرد و همایش خانوادگی دوچرخه سواری در روزهای پنج شنبه و جمعه(28 و 29 دی) در بوستان آموزش ترافیک ، بازدید دانش آموزان از مرکز معاینه فنی خودرو و همایش پیاده روی دانش آموزان ترافیک یار از میدان نماز تا کانون سمیه را از اهم این برنامه ها برشمرد.

ارسال نظرات