امام جمعه موقت اردکان:

علت حادثه غرق شدن نفتکش سانچی باید مشخص شود/ باید تسلیم امام معصوم باشیم

امام جمعه موقت اردکان با اشاره به سنگینی سانحه غرق شدن کشتی سانچی گفت: علت حادثه غرق شدن نفتکش سانچی باید مشخص شود.
کد خبر: ۸۹۷۶۸۵۲
|
۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۰۶:۰۸
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اردکان، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدکاظم حسینی پور در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر اردکان ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی به بیان فضیلت خدمت به پدر و مادر و آثار آن در زندگی انسان پرداخت و گفت: رعایت حق پدر و مادر یکی از نشانه‌های تقواست.
وی با اشاره به توطئه دشمن برای حذف پدر و مادر افزود: دشمن قصد دارد که با فرهنگ ازدواج مبارزه کند و با ترویج ازدواج‌های غیر شرعی و ترک فرزندآوری در جامعه مردم را از شناخت جایگاه پدر و مادر دور کند.
امام جمعه موقت اردکان از پیامبر مکرم اسلام و حضرت علی (علیه السلام) به عنوان افضل‌ترین پدر و مادر امت اسلام یاد کرد و گفت: کسی که حق آن‌ها را بشناسد و از آن‌ها اطاعت کند می‌تواند جایگاه خود را در بهشت انتخاب کند.
وی در ادامه سخنان خود اظهار داشت: باید حق امام معصوم و پیغمبر خدا را بشناسیم و بدانیم که اطاعت از آن‌ها لازم است و اگر چیزی را به ما گفتند، چون و چرا در آن نیاوریم. اگر در روایات ما در مورد موسیقی حرام و یا ناهنجاری‌های اجتماعی این همه مزمت شده است ما باید بدانیم که ائمه و پیامبر معصوم هستند و آنچه می‌گویند از جانب خداوند است و از روی هوای نفس حرف نمی‌زدند.
حجت الاسلام حسینی پور گفت: تقوای الهی اقتضا می‌کند که انسان اهل احتیاط بوده و نسبت به امام معصوم تسلیم باشد و هرچه او بگوید را بپذیرد. اگر بخواهیم در جایی برنامه‌ای اجرا کنیم اگر دلیلی که باعث شود این کار واجب شود وجود ندارد و یا بار منفی و مضراتی دارد چرا باید برای اجرای آن دغدغه داشته باشیم و به بهانه‌های مختلف آن را اجرا کنیم که آثار ناخواسته‌ای داشته باشد.
وی با تبریک فرا رسیدن سالروز میلاد با سعادت عقیله بنی هاشم حضرت زینب کبری (سلام الله علیها) و روز پرستار از زحمات و تلاش‌های پرستاران تشکر و قدردانی کرد.
امام جمعه موقت اردکان گفت: کسانی هستند که عنوان پرستار را ندارند، اما حقیقتاً همه زندگی آن‌ها همراه با پرستاری از مریض است مانند خانواده‌هایی که از معلولین نگهداری می‌کنند و همسران جانبازان عزیز که حقیقتاً پرستار هستند و این افتخار را دارند. باید جایگاه پرستاران را قدر بدانیم.
وی در پایان با اشاره به حادثه غرق شدن کشتی نفتکش ایرانی سانچی و تسلیت به خانواده‌های دریانوردان و همه ملت ایران گفت: درخواست داریم که به زودی عواملی که در این حادثه مقصر بودند و علت این سانحه مشخص شود. این دریانوردان در راه خدا و برای خدمت به کشور زحمت می‌کشیدند.
ارسال نظرات