خبرهای داغ:
همزمان با دهه فجر؛

اجرای برنامه «ده شب، ده مسجد» در مساجد شاخص شهرهای کشور‎

معاون اداره کل فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه، گفت: برنامه «ده شب، ده مسجد» را دهه فجر ۱۳۹۶ در مساجد محوری شهرهای کشور برگزار می‌کنیم و طبق برنامه‌ریزی‌ها، مدیران کل اوقاف و امور خیریه استان‌ها در این برنامه‌ حضور می‌یابند.
کد خبر: ۸۹۷۶۹۵۸
|
۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان، حجت‌الاسلام وحدت مشهوری با اشاره به آیه «إِنَّمَا یَعْمُرُ مَسَاجِدَ اللّهِ مَنْ آمَنَ بِاللّهِ وَالْیَوْمِ الآخِرِ وَأَقَامَ الصَّلاَةَ وَآتَى الزَّكَاةَ وَلَمْ یَخْشَ إِلاَّ اللّهَ فَعَسَى أُوْلَـئِكَ أَن یَكُونُواْ مِنَنتب الْمُهْتَدِینَ»(توبه، ۱۸)، گفت: آبادانی مساجد صرفا به ساخت و نوسازی آنان نیست بلکه موضوع مهم‌تر، رونق فعالیت‌های دینی، فرهنگی و اجتماعی و افزایش حضور گروه‌های گوناگون مردم به ویژه جوانان در مساجد است.
وی درباره برنامه‌های سازمان اوقاف و امور خیریه در حوزه مساجد، اظهار داشت: این سازمان به اعتبار موقوفه بودن مساجد و نقشی که در انتخاب اعضای هیات امنای مساجد دارد، همواره برنامه‌های گوناگون در این خانه‌های خدا برگزار می‌کند.
حجت الاسلام مشهوری درباره برنامه های سازمان اوقاف و امور خیریه به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی، گفت: همه ساله جشن های گسترده ای به منظور زنده نگه داشتن خاطرات انقلاب و مبارزات ملت ایران علیه نظام پلهوی در مساجد برگزار می کنیم و امسال تلاش داریم این جشن‌ها را گسترده‌تر از سال‌های پیشین در مساجد بیشتری برگزار کنیم.
وی با بیان اینکه سازمان اوقاف و امور خیریه طرح ترویج سبک زندگی اسلامی ایرانی را به مناسبت‌های گوناگون در مساجد و آستان امامزادگان کشور برگزار می کند، گفت: این طرح را در دهه فجر پیش رو در قالب برگزاری کلاس های مهارت های زندگی، ازدواج و تربیت فرزند با تدریس مربیان کارآزموده در مساجد اجرا می کنیم.
مشهوری گفت: سازمان اوقاف و امور خیریه سلسله مباحث نمایشگاهی با رویکرد معرفی و تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی را در مساجد برگزار می کند و همچنین آمادگی داریم فایل محتوای این نمایشگاه ها را در اختیار مساجد قرار دهیم.
وی خاطرنشان کرد: نرم افزار اندروید معرفی سیره امام خمینی(ره) که از محصولات اداره کل فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه است و به دو زبان فارسی و انگلیسی طراحی شده، در دهه فجر آتی رونمایی می شود.
معاون اداره کل فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه برگزاری نشست های بصیرتی، ویزیت رایگان نمازگزاران و انتشار و توزیع چند کتاب را از دیگر برنامه های این سازمان به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی عنوان کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها