مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی محمودآباد مطرح کرد:

تدفین دو شهید گمنام در دانشگاه آزاد اسلامی واحد محمودآباد

با عنایت خداوند متعال اخیرا مقدمات تشییع و تدفین پیکر مطهر ۲ شهید گمنام نیز در میدان دانشگاه آزاد اسلامی محمودآباد در اوایل اسفندماه فراهم گردید.
کد خبر: ۸۹۷۷۳۶۸
|
۰۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۲
 
به گزارش بسیج دانشجویی خبرگزاری بسیج، محمدرضا فتحی مظلوم، دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی مازندران با اشاره به مراسم تدفین ۲ شهید گمنام در دانشگاه آزاد محمودآباد گفت: خاکسپاری پيکر مطهر شهدای جنگ تحميلی در دانشگاه‌ها که محل توليد انديشه و فکر می‌باشد، علاوه بر هويت بخشی و ايجاد انگيزه مضاعف در راستای ايفای وظايف دانشجويی، همواره يادآور اين موضوع مهم می‌باشد که عزت، استقلال و امنيت امروز کشور در سايه فداکاری‌های شهدا حاصل شده است.

فتحی مظلوم تصریح کرد: مزار شهدا حکم مسجد دانشگاه را دارد، همانگونه که مسجد، انسان را به فکر خدا و قيامت می‌اندازد شهدا هم اين نقش را دارند. هدف از این کار ترویج مستمر فرهنگ ایثار و شهادت در صحن دانشگاه است؛ حال در دنیایی که دشمنان انقلاب اسلامی به دنبال انحراف در افکار جوانان و الگوسازی لیبرالی برای جامعه هستند حضور شهدا و یادمان ایثار و از خودگذشتگی آنها الگوهای واقعی را به نسل جوان به خصوص قشر دانشجو نشان می‌دهد.


دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی مازندران ادامه داد: مقام معظم رهبری در خصوص تشييع و تدفين پنج شهيد گمنام در دانشگاه تهران می‌فرمايد: «از اين اقدام هوشمندانه و متعهدانه سپاسگزاری و قدردانی ميکنم. اين تکريم شهيدان عزيز ايران است که جان خود را نثار هدف‌های والا کردند و رضای خداوندی را بر آرزوهای حقير مادی ترجيح دادند.»

فتحی مظلوم با اشاره به سخنان امام علی(ع)  مبنی بر اینکه خدا شهدا را در قيامت بِاَبهاء و جلال و عظمت و نورانيتی وارد مي كند كه اگر انبيا از مقابل اينها بگذرند و سوار باشند به احترام اينها پياده می شوند، گفت: آيات و احاديث بسيار زيادی كه همه بيانگر جايگاه، قداست و ارزش والای شهيد در اسلام هستند، وجود دارد؛ چرا که همه گروه‌های خدمتگزار در جامعه، مديون شهدا هستند.

وی خاطرنشان کرد: اما در دانشگاه‌های استان مازندران نیز این امر صورت گرفته است که از مصادیق آن می‌توان به دانشگاه‌های آزاد اسلامی ساری، بابل، نور، تنکابن، قائمشهر، بابل، آمل، بهشهر، دانشگاه فرهنگیان ساری(خواهران و برادران)، دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل اشاره کرد که با خواست خداوند متعال اخیرا مقدمات تشییع پیکر مطهر ۲ شهید گمنام نیز در میدان دانشگاه آزاد اسلامی محمودآباد در اوایل اسفندماه فراهم آمده که سردار باقرزاده (فرمانده کمیته تفحص ستاد کل نیروهای مسلح و رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس) با حضور در این دانشگاه مجوز تدفین را صادر کردند.

 
 
ارسال نظرات