مسئول عامران به معروف و ناهیان از منکر سیستان و بلوچستان تاکید کرد

ضرورت بهره گیری از روش های عقلانی و نوین در امر به معروف و نهی از منکر

مسئول عامران به معروف و ناهیان از منکر سیستان و بلوچستان بر لزوم بهره گیری از روشهای نوین و عقلانی در امر به معرف و نهی از منکر تاکید کرد
کد خبر: ۸۹۷۷۴۸۱
|
۰۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۰

نورالله برشان در گفتگو با خبرگزاری بسیج اززاهدان، اظهار داشت: فریضه امر به معروف و نهی از منکر یکی از واجبات دینی است که برای تحقق آن باید از روش‌های نوین و عقلانی بهره گیری کرد.

وی افزود:اگر حین انجام این فریضه با استدلال و عقلانیت به پیش برویم قطعا به نتایج بهتری دست خواهیم یافت.

وی تصریح کرد: طنز، داستان کوتاه، کاریکاتور، مسابقه، سرگرمی از راه‌های نوین ترویج، آموزش و نهادینه کردن امر به معروف و نهی از منکر در جامعه هستند.

وی با اشاره به اینکه بی تفاوتی به فریضه امر به معروف و نهی از منکر جامعه را متنشج می‌کند و ساختار اجتماع را برهم می‌زند خاطرنشان کرد: لازم است کارگاه‌های آموزشی در مکان‌هایی که تجمع افراد زیاد است از جمله دانشگاه‌ها ادارات برگزار شود وهمچنین برای فرزندان و والدین نیز برنامه ریزی شود.

وی ادامه داد: تغییر نگرش‌ها نسبت به این فریضه یک ضرورت است وهمچنین باید به این باور برسیم که امر به معروف و نهی از منکر با ایجاد محدودیت متفاوت و تجسس محسوب نمی‌شود.

مسئول عامران به معروف و ناهیان از منکر سیستان و بلوچستان گفت: عامر به معروف و نهی از منکر باید بداند که ترغیب انسان‌ها به ترک منکرات تعرض به جایگاه افراد نیست و در عین حال باید حریم خصوصی افراد و آبروی مردم را نیز مدنظر قرار دهد.

برشان افزود: لازمه امر به معروف و نهی از منکر اینست که جامعه بداند که این فریضه شامل همه خوبی‌ها و بدی‌ها می‌شود و در این میان به تقویت خوبی‌ها بپردازند.

وی تصریح کرد:اهداف امر به معروف و نهی از منکر از طریق آموزش‌های فراگیر محقق می‌شود.

وی ادامه داد: در این راستا افراد، با یدبا روش‌های صحیح امر به معروف و نهی از منکرآشنا شوند و با در نظر گرفتن مباحثی همچون، احترام به شخصیت افراد، ارشاد تدریجی، نرمخویی و محبت و ایجاد فضای امر و نهی به عمل به این فریضه بپردازند.

مسئول عامران به معروف و ناهیان از منکر سیستان و بلوچستان گفت: باید هوشیار باشیم که امر به معروف و نهی از منکربه واجب بر زمین مانده تبدیل نشود.

برشان با اشاره به اینکه  این فریضه امری فراگیر و گسترده است که رد پای آن در امور مختلف قابل مشاهده است افزود:   در این راستا تا کنون بیش از ۱۰ هزار نفر آموزش‌های لازم را دیده اند.

وی تصریح کرد: همچنین تا کنون بیش از ۴۵۰۰ پرونده تشکیل و ۳۹۰ نفر کارت دریافت کرده اند و تا پایان سال این تعداد به ۵۰۰ نفر افزایش می‌یابد.


وی ادامه داد: عامران به معروف و ناهیان از منکر در ادارات، مساجد، مدارس، مراکز نظامی، به نهادینه شدن امر به معروف و نهی از منکر درجامعه می‌پردازند.

برشان افزود: یکی از نیاز‌های اساسی جامعه ما خدمت به مردم است و مسئولان باید به مسائل و مشکلات مردم رسیدگی کنندو آنچه که موجب اعتلای جامعه می‌شود را در اولویت خود قرار دهند.

وی اظهار کرد: انسان‌ها باید هوشیار باشد که راه خطا نرود و به منکرات نپردازد و همچنین از واجبات نیز حمایت کنند تادر نزد مردم جای خوبی‌ها و بدی‌ها باهم عوض نشود.
ارسال نظرات