نخستین برف زمستانی کوهبنان را سفیدپوش کرد

یلدای سفید و سیاه مردم زلزله‌زده کوهبنان در چادرها/کاووس شب کودکان در خانه‌های ترک خورده

مردم مناطق زلزله‌زده کوهبنان شب های زمستان را در حالی در چادرها سپری می‌کنند که با سرمای شدید مواجه هستند و با بارش نخستین برف زمستانی در شب گذشته مشکلات آنها چند برابر شد
کد خبر: ۸۹۷۷۴۸۴
|
۰۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۲

 

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمان، مردم کوهبنان این روزها حال خوشی ندارند و طی شب‌های گذشته به‌دلیل کاهش دما تا حدود 10 تا 11 درجه زیر صفر بسیاری از بچه‌ها و افراد پیر دچار سرماخوردگی شدند و بعضا چند روز باید در چادرهای سرد تحمل درد و ناراحتی را داشته باشند.

از طرفی با توجه به خدمات ارائه شده طی روزهای گذشته امکانات مردم در رابطه با وسایل گرمایشی در چادرها محدود است و جوابگوی گرم شدن این فضاها نیست.

 این روزها مردم بام فرهنگی استان نیاز به توجه ویژه دولت وخیران دارند چرا که ورزش باد طی روزهای گذشته سبب پاره‌شدن و کنده شدن پلاستیک برخی چادرها شده و خود عاملی برای سرد شدن چادرها شده است

شب گذشته برخی از مردم به‌دلیل سردی هوا با جمع‌کردن چادرهای خویش در منازل آسیب دیده و ترک‌خورده ساکن شدند و دست به دعا برداشتن تا بار دیگر شاهد زلزله و آوارگی خویش نباشند.

البته بسیاری از بچه‌ها با توجه به سردی هوا اما با چشمانی اشک‌آلود به سمت و سوی خانه‌هایی رفتند که هر لحظه با کمترین حرکتی امکان ریزش دارد.

 

 

مردم کوهبنان این روزها نیاز شدید و فوری به کانکس دارند با عنایت بنیاد مسکن، خیران و همت خود افراد شاید یک چهارم مردم زلزله‌زده کوهبنان از وجود کانکس بهره‌مند باشند در حالی که اکثر مردم از این نعمت بی‌بهره هستند.

جا دارد خیران همچون گذشته در راستای تهیه کانکس، لوازم گرمایشی و پلاستیک مردم زلزله‌زده کوهبنان را حمایت کنند

ارسال نظرات
آخرین اخبار