استاندار زنجان:

لزوم نهادینه شدن مبارزه با مواد مخدر به عنوان یک فرهنگ در جامعه

اگر مبارزه با مواد مخدر به عنوان یک فرهنگ عمومی و فراگیر، مبتنی بر وجدان، انصاف و تعهد انسانی در جامعه نهادینه نشود، خطر اعتیاد به مواد مخدر گریبان گیر خیل عظیمی از افراد جامعه خواهد کرد.
کد خبر: ۸۹۷۷۵۶۶
|
۰۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، استاندار زنجان در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان زنجان گفت: موضوع مبارزه با مواد مخدر به امری جدی تبدیل شده است، لذا باید به سمتی حرکت شود تا از فرصت و ظرفیت عظیم فضای مجازی که قشر کثیری از جامعه با صرف هزینه اندک و تقریبا به صورت رایگان در اختیار دارند، نهایت بهره برداری در امر مبارزه با مواد مخدر صورت گیرد.

اسداله درویش‌امیری با اشاره به اینکه استفاده از ظرفیت فضای مجازی، یکی از مناسب ترین و کم هزینه ترین راه های مقابله با این آسیب اجتماعی است، افزود: باید با تهیه و تنظیم تیزرها و کلیپهای مناسب و جذاب در فضای مجازی بهگونهای عمل شود که مخاطب با هیجان از محتوای تبلیغی استفاده کند و مشارکت اعضای شبکه های اجتماعی روزبه روز افزایش یابد.

وی با اشاره به اینکه جوانان و نوجوانان، بیشترین تعداد مخاطبان فضای مجازی را تشکیل می دهند، اظهار داشت: یکی از راه های تغذیه محتوایی شبکه های اجتماعی که می تواند مورد استقبال جوانان قرار گیرد این است که کلیپ های کوتاهی از سرگذشت معتادینی که از دام اعتیاد رهایی یافته اند تهیه و در این شبکه ها منتشر شود.

استاندار زنجان تصریح کرد: باید به گونه ای عمل شود که تمام دهیاران، بخشداران و اعضای شوراهای اسلامی شهرها و روستاها عضو این شبکه های اجتماعی شوند، البته برای موفقیت در این زمینه نیز محتوای کانال های اطلاع رسانی باید پرجاذبه و هیجان انگیز باشد.

اسداله درویش‌امیری با اشاره به اینکه بهره مندی جوانان و نوجوانان از برنامه های مفرح، سبب کاهش اتفاقات ناگوار و آسیب های اجتماعی در جامعه می شود، افزود: وقتی جوانان و نوجوانان از برخی برنامه ها منع می شوند باید فضاهای دیگری متناسب با سلایق جوانان در جامعه مهیا شود در غیر این صورت، جامعه گرفتار مصیبت های بزرگی از جمله مواد مخدر می شود که شرافت، انسانیت، اخلاق، دین، مذهب و وجدان را از انسان سلب می کند.

وی با اشاره به اینکه 53 میلیارد تومان اعتبار در سطح کشور برای مبارزه با مواد مخدر، پیش بینی شده بود که 650 میلیون تومان از این اعتبار مختص استان زنجان است، اظهار داشت: تاکنون از اعتبار اختصاص یافته به استان زنجان تنها 218 میلیون تومان، محقق شده است. لذا برای امر مبارزه با مواد مخدر، صرفا بودجه و اعتبار، تعهدآور نیست بلکه انصاف، وجدان و تعهد انسانی هر شخصی که مسئولیتی در جامعه دارد، او را برای مبارزه با مواد مخدر متعهد می کند.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه گرفتاری در دام اعتیاد، انسان را ساقط کرده و به سمت مشکلاتی که تصور آن دشوار است می کشاند، تصریح کرد: با اعتبارات مذکور، اجرای برنامه های پیش بینی شده دستگاه های مختلف استان در امر مبارزه با مواد مخدر، امکان‌پذیر نیست چراکه بخشی قابل توجهی از اعتبارات به صورت ملی و متمرکز بین دستگاه های اجرایی مختلف توزیع شده و بخش محدودی به استانها اختصاص مییابد.

اسداله درویش‌امیری تصرریح کرد: اگر مبارزه با مواد مخدر به عنوان یک فرهنگ عمومی و فراگیر، مبتنی بر وجدان، انصاف و تعهد انسانی در جامعه نهادینه نشود، خطر اعتیاد به مواد مخدر گریبان گیر خیل عظیمی از افراد جامعه خواهد کرد.

 

 

 

ارسال نظرات