هدف گذاری بلندمدت دانشگاه آزاد در استان براساس ظرفیت ها باشد

استاندار استان در حاشیه بازدید از سایت سرآبتاوه دانشگاه آزاد یاسوج لزوم هدفگذاری بلندمدت دانشگاه آزاد براساس ظرفیت ها افزود: دانشگاه آزاد باید در راستای توسعه و بر اساس اسناد بالادستی و ظرفیت های استانی حرکت کند.
کد خبر: ۸۹۷۸۲۸۴
|
۰۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۷
علی محمد احمدی افزود: دانشگاه‌ها باید به تولید علم بپردازند و ماموریت محور شدن دانشگاه آزاد با در نظر گرفتن یک هدف گذاری مشخص برای هر دانشگاه ضروری است.
وی از کاهش تقاضا در حوزه آموزش عالی خبر داد و گفت: در یک دهه آینده نرخ رشد جمعیت کم خواهد شد و به تبع آن تقاضا در حوزه آموزش عالی کاهش می‌یابد.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد ادامه داد: مراکز آموزش عالی در رشد استان تاثیر فراوانی دارند و با هدف توسعه مراکز آموزش عالی در استان سهم قابل توجهی زمین در اختیار دانشگاه آزاد قرار گرفته و دانشگاه آزاد نیز بر مبنای حجم عرصه اقدام به ساخت و ساز‌هایی کرده است.
احمدی افزود: با توجه به جمعیت استان و تقاضایی که در استان وجود دارد این موضوع بیش از نیاز استان است، اما به دلیل سرمایه گذاری انجام گرفته، باید بحث تملک زمین و فضای مورد نیاز دانشگاه و سازه‌ها حل و این ظرفیت‌ها به نحو مطلوب مورد استفاده قرار گیرد.
استاندار با بیان اینکه مسائل فنی در رابطه با سایت دانشگاه وجود دارد که باید در جلسات تخصصی بررسی شود، گفت: امید است به راهبردی برسیم که از فضا‌ها و عرصه موجود به نحو مطلوب و مناسب استفاده شود.
احمدی بیان کرد: یکی از راهبرد‌های مورد نظر این است که دستگاه‌های اجرایی که نیاز به فضای فیزیکی دارند، به جای استفاده از فضای ترافیکی شهر و عرصه‌های گران قیمت از امکانات این سایت استفاده کنند.
وی افزود: ترجیح ما این است که مراکز علمی و آموزش عالی که نیاز به فضای فیزیکی دارند در اولویت کار قرار بگیرند.
احمدی گفت: با این کار از نظر مالی به دانشگاه آزاد کمک می‌شود که پروژه‌های نیمه تمام را تامین کند و دستگاه‌های اجرایی که فضای فیزیکی نیاز دارند نیز از مازاد این سایت استفاده کنند.
ارسال نظرات