میلاد حضرت زینب کبری(س) مبارکباد

پنجم جمادی‌الاولی مصادف است با میلاد دختر علی‌بن‌ابی‌طالب(ع)، زینب کبرا(س)، بانویی که در روز ولادتش، فرشتگان به جشن و سرور پرداختند و این میلاد را به زهرای مرضیه(س) تبریک گفتند.
کد خبر: ۸۹۷۸۳۴۷
|
۰۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، پنجم جمادی‌الاولی مصادف است با میلاد دختر علی‌بن‌ابی‌طالب(ع)، زینب کبرا(س)، بانویی که در روز ولادتش، فرشتگان به جشن و سرور پرداختند و این میلاد را به زهرای مرضیه(س) تبریک گفتند.

حضرت زینب(س) در پنجم جمادی‌الاولی سال پنجم یا ششم هجری در مدینه به دنیا آمد، پس از ولادت، جبرئیل به سوی پیامبر اسلام(ص) نازل شد و پیام آورد که خداوند نام زینب را برای این کودک برگزید.

حضرت زینب(س) در کودکی داغ فراق مادر را چشید و برای کودکان، مادری کرد، یار پدر بود و می‌دانست نقشی بزرگ باید ایفا کند.

حضرت زینب(س) در واقعه کربلا نقشی اساسی داشت و در کنار برادر ماند تا امروز واقعه عاشورا از یاد نرود، زینب(س) در کربلا پرستار مجروحان بود و درد سایر بانوان را به دوش می‌کشید.

زخم اسارت، روح بی‌بی را مجروح کرد اما آن‌چنان استوار ایستاد که عاشورا امروز این‌چنین پررنگ می‌درخشد.

حضرت زینب(س) داغ برادر دید و عزیزانش را در جنگ حق علیه باطل از دست داد، آن زمان که در کربلا در حال آرام کردن سایر بانوان و کودکان بود، خود در دلش آشوبی بزرگ به راه بود و بغض بر گلویش چنگ می‌انداخت.

تل زینبیه نیز آن لحظه که زینب(س) بر روی آن گام نهاد از شرمندگی به خود می‌پیچید که بانوی دمشق این‌چنین بی‌تاب است.

زینب(س) در عاشورا سهمی بزرگ داشت، آن‌چنان که زنده نگاه‌داشتن یاد آن با زینب(س) محقق شد تا پس از حدود هزار و 400 سال همچنان عاشورا در دل‌ها زنده بماند.

گرچه زخمی عمیق بر دل بی‌بی حک شده‌بود اما آن‌چنان در مقابل یزید و یزیدیان ایستادگی کرد و آن‌چنان سخنرانی کرد که آن هنگام بی‌شک مرز حق و باطل بیش از هر لحظه‌ای خودنمایی می‌کرد.

سخنانی که شرم و رسوایی را برای نااهلان به جا گذاشت و یزیدیان را از صحنه روزگار محو کرد.

حضور حضرت زینب(س) در کربلا آرام‌جان برادر شده‌بود، پس از شهادت اباعبدالله(ع)، زینب(س) مأمن اشک‌های بانوان شده‌بود و آغوشش کودکان را آرام می‌کرد، صدای خسته بی‌بی، لالایی رقیه شده بود و دلداری رباب.

حضرت زینب(س) پرستار یادگار برادر بود تا دشمن کوچک‌ترین آسیبی به امام سجاد(ع) نرساند، تا راه امامت امروز این‌چنین بدرخشد.

به‌همین‌دلیل سالروز ولادت بی‌بی دمشق به روز پرستار نام‌گذاری شد تا این روز به یمن میلاد حضرت در تاریخ ایران، درخشان بماند.

دشمنان زمان گرچه قصد اهانت به مزار حضرت زینب(س) را داشتند اما مردانی از خود گذشتند تا دشمنان نتوانند کوچک‌ترین بی‌حرمتی به بی‌بی دمشق کنند.

مردانی که سربند یا زینب(س) بستند و امروز به برکت ایستادگی‌شان، دمشق جشن میلاد دخت امیرالمومنین(ع) را با حضور آنان به پا می‌کند، جشن میلادی که فرشتگان الهی نیز آن را گلباران می‌کنند.

این‌روزها دمشق بار دیگر رنگین‌کمانی بر آسمانش می‌درخشد و خورشیدش از پشت ابرها بار دیگر طلوع  کرده‌ است، امشب دمشق در سرور و شادی است و بی‌شک در آسمان نیز جشنی بزرگ به راه افتاده‌ است.

جشنی به میزبانی اهل آسمان که بهشتیان نیز در آن میهمانند.

صائمه یوسفی گل‌افشانی

ارسال نظرات
پر بیننده ها