امام جمعه اردکان:

تلاش و تعهد پرستاران در خدمت رسانی به بیماران؛ اجری عظیم و ماندگار به همراه دارد

امام جمعه اردکان با اشاره به آثار و برکات رسیدگی به امور بیماران و دردمندان گفت:بدون شک تلاش و تعهد همه جانبه پرستاران گرامی در خدمت به بیماران و تسکین آلام آنان، اجری عظیم و ماندگار به همراه دارد.
کد خبر: ۸۹۷۸۶۶۸
|
۰۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۰
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اردکان، حجت الاسلام والمسلمین سید اسماعیل شاکر در گفتگو با خبرگزاری بسیج ضمن تبریک فرا رسیدن پنجم جمادی الاول، سالروز ولادت با سعادت عقیله بنی هاشم حضرت زینب کبری (سلام الله علیها) و روز پرستارگفت: بعضی از مشاغل وجود دارد که تا کسی بصورت مستقیم با آن در ارتباط نباشد نمی‌تواند شرایط، سختی و زحمات این شغل را درک کند. قطعاً قشر دلسوز و زحمتکش پرستاران راه بزرگ بانوی عاشورا حضرت زینب (سلام الله علیها) را ادامه می‌دهند و برای آرامش و آسایش دردمندان تمام هستی خود را نثار می‌کنند و شرایطی را در زندگی خود درک می‌کنند و شاهد صحنه‌هایی هستند که در زندگی دیگران وجود ندارد.
وی گفت: در دین اسلام برای کسی که ایثار و فداکاری می‌کند اجر و پاداش ویژه‌ای در نظر گرفته شده است. پرستاران، منادیان انسانیت و کرامت هستند و در شغل خود با خداوند معامله می‌کنند. یکی از آثار و برکات وجودی پرستاران این است که افراد بیمار با رفتار، اخلاق و رسیدگی خوب پرستاران روحیه می‌گیرند و در نتیجه باعث می‌شود که از عمق وجود دعاگوی آن‌ها باشند چرا که دعای قلبی بیماران و دردمندان یک غنیمت و ذخیره‌ای برای پرستاران است.
امام جمعه اردکان اظهار داشت: اگر کسی به دردمندی خدمت کند و مشکل فرد گرفتاری را حل کند و از عمق وجود مشمول دعای خیر این دردمند قرار بگیرد آثار و برکات فراوانی در زندگی او خواهد داشت به گونه‌ای که این دعا می‌تواند در سرنوشت دنیا و آخرتش تأثیر داشته باشد. بدون شک تلاش و تعهد همه جانبه پرستاران گرامی در خدمت به بیماران و تسکین آلام آنان، اجری عظیم و ماندگار به همراه دارد.
وی گفت: همانگونه که داشتن مسئولیت، برکات و اجر و پاداش فراوانی دارد در کنار آن پاسخگویی در قبال این مسئولیت نیز بیشتر می‌شود. اگر خدای ناکرده پرستاری در انجام وظیفه خود کوتاهی کند ممکن است خسارتی به بار بیاید که گاهی قابل جبران هم نباشد.
حجت الاسلام شاکر تصریح کرد: پرستاران باید به مسئولیت خود به خوبی عمل کنند و مسئولان و مردم هم باید قدردان زحمات آنان باشند. مسئولین باید در حد امکان به مشکلات و گلایه‌های پرستاران رسیدگی کنند و فقط در روز پرستار از آن‌ها یاد نکنند.
وی در پایان گفت: شأن و منزلت واقعی پرستار در یک روز از سال خلاصه نمیشود بلکه با تبلور حس انسان دوستی در هر لحظه و هر آنی به عنوان بنده صالح پروردگار، پرچمدار این رسالت خطیر انسانی می‌شود.
ارسال نظرات