فرمانده سپاه ناحیه شهرستان الشتر:

صفات شاخص حضرت زینب (س) برای بانوان مسلمان سرمشق است

فرمانده سپاه ناحیه شهرستان الشتر  گفت: بی تردید،صفات و ویژگی های شاخص حیات زینب کبری (س)برای همۀ امت اسلامی خصوصأ بانوان مسلمان سرمشق است و می تواند زمینه ساز تحول روحی در همه،به ویژه گروه زحمت کش و شریف پرستاران باشد.
کد خبر: ۸۹۷۸۸۶۴
|
۰۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۵

سرهنگ محمود یوسفوند فرمانده سپاه ناحیه شهرستان الشتر به مناسبت ولادت حضرت زینب(س) و روز پرستار  در گفت و گو با خبرگزاری بسیج از لرستان، گفت: پرستاری از آغازین لحظات طلوع اسلام به صورت حرفه ای مقدس مطرح بوده است تاریخ اسلام از پرستارانی از جمله حضرت زهرا (س) و حضرت زینب (س) نام می برد که با اخلاص و حفظ حریم و عفاف به بیماری داری و معالجه مجروحان می پرداختند.

 

وی با اشاره به سخن مقام معظم رهبری امام خامنه ای ( مدظله العالی) دربارۀ اهمیت پرستاری خاطر نشان کرد: مقام معظم رهبری امام خامنه ای ( مدظله العالی) دربارۀ اهمیت پرستاری می فرماید: پرستاری و بیمار داری در حفظ سلامت و بازگشت سلامت بیمار نقش درجه اول است و معادل است با نقش یک پزشک ماه  بسیاری از این نکته غفلت دارند لذا آن وزن و ارزشی که باید برای پرستار در نظر گرفته شود از ذهن آنها مغفول می ماند و به آن توجه نمی کنند.

فرمانده  سپاه ناحیه الشتر با توجه به علت نامگذاری این روز بعنوان روز پرستار عنوان کرد: میلاد با سعادت اسوه صبر و پایداری حضرت زینب (س) که روز پرستار نام گرفته است،در این روز بانویی پا به عرصه وجود نهاد که آموزگار ایثار و فداکاری بود ایشان بزرگ پرستاری است که در سال های گوناگون حیات خود از پنج امام بزرگوار پرستاری کرده است این پرستار جاودان همگان را به یاد صبر، مقاومت، و ایثار می اندازد .

وی درس گرفتن از چنین شخصیتی را در زندگی بهترین الگو برای دفاع از اسلام و آرمان ها خواند و اظهار داشت: تا کنون اگر کشورمان از گزند مشکلات دشمنان مصون مانده است نظر حضرت زینب ( س) و ائمه اطهار (ع) به مردم و کشورمان بوده است.

 سرهنگ یوسفوند با اشاره به اغتشاشات اخیر در کشورمان خاطر نشان کرد: دشمنان از هر فرصتی برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی ایران سو استفاده می کنند و از این اعتراضات به نفع خود استفاده کردند ولی مردم شهید پرور و غیور ایران اسلامی بار دیگر با شرکت در راهپیمایی«شکوه وحدت» مهر تثبیتی بر کارنامه ولایت مداری خویش حک کردند و با اعلام برائت از اهانت کنندگان به غرور ملی کشورشان راه خود را از بیگانگان جدا ساختند.

فرمانده سپاه ناحیه الشتر در پایان سخنان خود گفت: پرستاران مونس لحظه های درد و رنج بیماران هستند و جا دارد اینجانب این روز بزرگ را به جامعۀ پرستاری ایران عزیز تبریک و تهنیت عرض نمایم و فرصت را غنیمت می شمارم و از تلاشهای بی شائبه و زحمات شبانه روزی پرستاران عزیز در ارائه خدمات رسانی به بیماران صمیمانه سپاسگزاری می کنم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات