رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان قشم:

گسترش استفاده از شبکه های فارسی زبان دشمن در کشور نگران کننده است

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان قشم گسترش شبکه های فارسی زبان در کشور به ویژه مناطق مرزی را نگران کننده دانست و بر تولید محتوا و ارائه آن با زبان هنر از طریق رسانه های داخلی تاکید کرد.
کد خبر: ۸۹۷۸۹۶۳
|
۰۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج استان هرمزگان؛ حجت الاسلام احمد غلامی با تاکید بر اینکه دشمن دلسوز مردم ایران نیست، گفت: دشمن صدها شبکه فارسی زبان برای ازبین بردن هویت ایرانی اسلامی، استقلال و پایداری مردم تاسیس و راه اندازی کرده است بنابراین مردم باید به این مهم توجه کنند.

وی افزود: درحال حاضر زیر بمباران تبلیغاتی دشمن قرار گرفته ایم و جمهوری اسلامی ایران در دنیا نیز مظلوم واقع شده است، دشمن با انتشار مطالب دروغ و ناحق، انقدر آن را زیبا جلوه می دهد که همه باور می کنند، بنابراین اقدامات برای مقابله با توطئه ها و نقشه های دشمنان نباید تنها سلبی باشد بلکه فعالیت های ایجابی نیز ضروری است.

رئیس تاداره بلیغات اسلامی قشم بابیان اینکه مردم ایران مردمی وفادار به نظام و انقلاب هستند، تاکیدکرد: باید محتوای خوب در فضای مجازی دراختیار آنان قرار دهیم، کم کاری در ارائه محتوای مناسب درفضای مجازی سبب شده تا مردم به خوراک مسموم تامین شده از سوی دشمن در فضای مجازی روی آورند.

حجت الاسلام غلامی با تاکید بر تولید محتوا و ارائه آن با زبان هنر گفت: به فرموده مقام معظم رهبری، فضای مجازی همچون چاقویی دولبه هم فرصت است هم تهدید، اگر بتوانیم تولید محتوا کنیم فرصت بوده و در غیر این صورت، تهدید است.

وی گفت: فراگیری شبکه های اجتماعی فارسی زبان به گونه ای است که حتی افراد مسن را به خود مشغول کرده که ادامه این روند اعتقادات جوانان را دستخوش تغییر و دگرگونی خواهد کرد.

مدرس حوزه علمیه امام جعفرصادق(ع) قشم با تاکید بر حضور فعال و هنرمندانه نخبگان و افراد تاثیرگذار در فضای مجازی اظهارداشت: دشمن در فضای مجازی به تخریب افراد، تهمت، بی انگیزه کردن مردم و عدم کارآمدی نظام می پردازد؛ بنابراین حضور فعال و هنرمندانه نخبگان امری ضروری است.

حجت الاسلام غلامی بابیان اینکه دشمن قوی ترین شبکه های خود را برای تضعیف اعتقادات و تخریب بنیان خانواده ها به کار بسته است و از ابزار نوین به خوبی استفاده می کند تصریح کرد: با توجه به توطئه های دشمنان در آینده، هوشمندسازی فضای مجازی و مدیریت این فضا به دست دشمنان، می طلبد تا مسؤولان به فضای مجازی اهمیت بیشتری دهند.

وی ادامه داد: تمامی ابزارهای در اختیار ما از غرب بوده و تنها هدفشان از استفاده این ابزارها برای مقابله با مردمی است که با عقاید و اندیشه های آنان مخالف هستند.

مدرس حوزه علمیه امام جعفرصادق(ع) قشم تصریح کرد: این گونه نیست که شبکه ای بدون خطر و آسیب در اختیار مردم ایران باشد، مسؤولان در این زمینه کم کاری می کنند، ۲۰ میلیارد تومان هزینه فیلتر فضای مجازی با فیلترشکن ۲ هزار تومانی از بین می رود، این نشان می دهد که اقدام مسؤولان از روی احساس بوده و علمی عمل نمی کنند.

حجت الاسلام غلامی با اشاره به جذابیت و فراگیری ابزار نوین در بین مردم جهان به خصوص ایرانیان گفت:  این فراگیری در بین مردم ایران بسیار وحشتناک بوده و پیر و جوان نیز نمی شناسد.

وی گفت: با توجه به تامین خوراک در فضای مجازی ازسوی دشمن و پایین بودن سواد رسانه ای افراد، می بایست در راستای ارتقاء و افزایش سواد رسانه ای بکوشیم و خود نیز تولید محتوا کنیم چرا که حتی در زمینه محتوا، مردمی مصرف کننده ایم.

ارسال نظرات