سرلشکر صفوی در جمع خبرنگاران:

حضور آمریکا و ترکیه در خاک سوریه غیر قانونی است/ دولت سوریه حضور بیگانگان را در کشورش تحمل نمی‌کند

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا گفت: حضور آمریکا و ترکیه در خاک سوریه از نظر ما غیر حقوقی و غیر قانونی است و تصور می‌کنم که دولت و ارتش سوریه این حضور را تحمل نخواهند کرد.
کد خبر: ۸۹۷۸۹۸۷
|
۰۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۸

به گزارش سرویس بسیج مقاومت مردمی خبرگزاری بسیج،  سردار سرلشکر پاسدار «سید یحیی صفوی» دستیار و مشاور عالی نظامی فرمانده معظم کل قوا عصر امروز در حاشیه آیین اختتامیه هفدهمین دوره انتخاب بهترین کتاب دفاع مقدس، در خصوص حضور نظامی ترکیه در خاک سوریه، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ترکیه در مواردی با آمریکا هماهنگ است و ترک‌ها در قالب استراتژی آمریکایی‌ها حرکت می‌کنند.

وی افزود: در مواردی ترکیه با آمریکا اختلاف نظر دارد که منطقه عفرین در غرب فرات از آن جمله است.

سرلشکر صفوی خاطرنشان کرد: مسئله اصلی امروز منطقه اتفاقی است که در غرب فرات در حال رخ دادن است و آمریکا می‌خواهد با تشکیل یک نیروی ۳۰ هزار نفری به ایجاد یک منطقه خودمختار برای کرد‌ها در جنوب ترکیه و غرب عراق کمک کند.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا ادامه داد: از سوی دیگر اگر کرد‌ها بخواهند به خودمختاری برسند، جهت بقا به آب‌های مدیترانه‌ای نیاز دارند؛ بنابراین عفرین را اشغال کردند، که این حضور کرد‌ها نقض حاکمیت ملی سوریه است.

وی تاکید کرد: حضور آمریکا و ترکیه در خاک سوریه از نظر ما غیر حقوقی و غیر قانونی است و تصور می‌کنم که دولت و ارتش سوریه این حضور را تحمل نخواهند کرد.

صفوی افزود: ورود ترک‌ها به منطقه عفرین باعث ایجاد مشکلاتی در رابطه‌ی سوریه و ترکیه خواهد شد.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا گفت: راهبرد اصلی آمریکا در سال جدید میلادی حفظ کانون‌های مناقشه در منطقه و حتی گسترش آن به منظور بهره‌برداری سیاسی، اقتصادی و نظامی خود است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات