نماینده ولی فقیه در سپاه ناحیه طارم:

سبک ایرانی اسلامی عامل پیشرفت زندگی می باشد

سبک ایرانی اسلامی عامل پیشرفت زندگیها بوده و اکنون نیز باید به صورت الگو استفاده شود سبک ایرانی اسلامی است که از مذاهب پاک اسلامی گرفته شده است.
کد خبر: ۸۹۷۹۲۴۶
|
۰۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، نماینده ولی فقیه در سپاه ناحیه طارم ضمن تبریک ولادت حضرت زینب(س) و روز پرستار گفت: بررسی ها نشان می دهد اعتدال و میانه روی، مدیریت امور اقتصادی و اصلاح الگوی مصرف، از مهمترین شاخص های اقتصاد مقاومتی در سبک زندگی اسلامی است.

حجت الإسلام عباس رجبی با اشاره به اینکه حضرت زینب(س) اسوه و الگوی مقاومت و پایداری بود، افزود: خانواده های ایرانی به سه خانواده دیکتاتور، سهل انگار و متعادل قابل تقسیم است.

وی اظهار داشت: در خانواده دیکتاتور زور حکمفرماست و فرزندان این خانواده عقده ای بار می آیند چون فرزندان  محبت ندیده اند ، در این خانواده ها فرزندان خجالتی می شوند و عدم اعتماد به نفس  یکی دیگر از شاخصه های این خانواده ها است در واقع در این نوع خانواده مرد سالاری حاکم است.

نماینده ولی فقیه در سپاه ناحیه طارم تصریح کرد: دومین خانواده ایرانی خانواده سهل انگار نام دارد که در این نوع خانواده فرزند حرف اول و آخر را می زند این خانواده از قشر مرفه جامعه است و عقیده و دین جایگاه خاصی در این خانواده ندارد.

رجبی افزود: فرزندان این خانواده سختی را درک نمی کند چون هرچه خواستند بر طرف شده و اهل کار و تلاش نیستند بهترین امکانات در اختیار این خانواده است این خانواده  در آینده موفق نخواهد شد و با یک تلنگر به انحراف کشیده می شود.

وی اظهار داشت: سومین خانواده ایرانی که اسلام آن را در نظر گرفته خانواده متعادل نام دارد، اولین مشخصه این خانواده خدا محوری می باشد که در زندگی امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری روحیه خدا محوری موج می زند.

 نماینده ولی فقیه در سپاه ناحیه طارم تصریح کرد: در این نوع خانواده اعضای خانواده به این نتیجه می رسند که خدا محور همه چیز است و این باعث می شود که خیلی از اختلافات سلیقه ای حل شود بنابراین دومین شاخصه این خانواده این است که مقایسه ای در بین همسران و فرزندان نیست و خود را با دیگران مقایسه نمی کنند.

وی اظهار داشت: تک فرزندی به خانواده و فرزندان ضرر می رساند و باعث می شود که در سالهای آینده معنای عمو، عمه، خاله و دایی از بین برود.

نماینده ولی فقیه در سپاه ناحیه طارم گفت: بررسی ها نشان می دهد اعتدال و میانه روی، مدیریت امور اقتصادی و اصلاح الگوی مصرف، از مهمترین شاخص های اقتصاد مقاومتی در سبک زندگی اسلامی است.

رجبی افزود: آنچه که عامل پیشرفت زندگیها بوده و اکنون نیز باید به صورت الگو استفاده شود سبک ایرانی اسلامی است که از مذاهب پاک اسلامی گرفته شده است.

گفتنی است، گردهمایی مصون سازی فرهنگی با موضوع تبیین سبک زندگی ایرانی اسلامی با تأکید بر اهمیت خانواده و افزایش جمعیت با حضور کارکنان پایور و سرباز وظیفه در محل نمازخانه سپاه ناحیه طارم برگزار شد.

 

ارسال نظرات