پرداخت ۶۰ میلیون حق بیمه زنان بی سرپرست در شهرستان ازنا

رئیس اداره بهزیستی شهرستان ازنا گفت: اداره بهزیستی هر سال حدود ۶۰ میلیون تومان برای حق بیمه زنان بی پرست و بد پرست متحمل می شوند.
کد خبر: ۸۹۷۹۳۵۱
|
۰۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج لرستان؛ کارگروهی منبی بر رفع مشکلات اجتماعی شهرستان ازنا در فرمانداری تشکیل شد که هدف از تشکیل کارگروه اجتماعی بررسی و ارائه راهکارهای معضلات اجتماعی جوانان توسط دستگاه‌های اجرایی و انتظامی می‌باشد.

مجتبی نوری کمری مسئول ورزش و امور جوانان اظهار داشت: ورزش یکی از عوامل پیشگیری از وقوع جرم و آسیب های اجتماعی است .حرکات ورزشی منظم یکی از عوامل بازدارنده است و می‌تواند در شخصیت و زندگی فرد تاثیر گذار باشد .

وی افزود: ورزش در کاهش فشارهای روحی و روانی ،هورمونی و غدی بدن و تاثیر روانی زیادی منشعب می‌کند.

مسئول ورزش و امور جوانان گفت: هدف از انجام فعالیت های ورزشی ریکاوری فردی است.

وی بیان کرد: اداره ورزش و امور جوانان آمادگی خود را برای انجام برنامه های ورزشی در مدارس و دانشگاه‌ها اعلام می‌دارد.

 

پرداخت ۶۰ میلیون حق بیمه زنان بی سرپرست در شهرستان ازنا

 

گودرز توکلی رئیس اداره بهزیستی شهرستان ازنا بیان کرد: طلاق در جامعه تبعات اجتماعی زیادی دارد که مهمترین این آسیب ها بروز فرزندان طلاق و زنان  بی‌سرپرست است که اداره بهزیستی هر سال حدود ۶۰ میلیون تومان برای حق بیمه زنان بی پرست و بد پرست خانوار متحمل می شوند که بعد از گذشت ده سال به لیست مستمری بگیران منصوب می‌شوند.

 

وی افزود: در مناطق حاشیه ای مانند اصغرآباد،چالسپار و روستاهای اطراف شهرستان ازنا برنامه های آموزشی در خصوص مسائل ازدواج و سبک زندگی را به عنوان کارگروه‌های آموزشی برگزار شده که با این قبیل کارها می‌توان آمار طلاق را در سطح شهرستان ازنا کاهش داد.

 

استفاده از مشاوران مجرب در مدارس

 

آقای بیات معاون رئیس آموزش و پرورش شهرستان ازنا اظهار داشت: آموزش و پرورش فعالیت های خود را براساس برنامه های ابلاغی از سوی وزارتخانه استان در دستور کار قرار داده است.

 

وی افزود: یکی از آسیب های اجتماعی در خارج و داخل مدارس توسط مشاوران مجرب با شناسایی مشکلات درحال رفع خطر است .

 

عدم مطلوبیت فضای ورزشی در دانشگاه های ازنا

 

آقای مرزبان رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ازنا گفت: آسیب های اجتماعی در شهرستان بزرگ درحال رخ دادن است که آرام آرام به شهرستان های کوچک سرایت میکند و امید جوانان را به ادامه تحصیل کم کرده است.

 

وی افزود: در محیط دانشگاه های شهرستان ازنا فضای ورزشی مناسب و مطلوبی وجود ندارد و جوانان به جای انجام فعالیت‌های ورزشی و تفریحی اوقات فراغت خود را در قلیان سراها به بطالت می‌گذارند.

 

یکی از عوامل بروز طلاق بیکاری و اعتیاد است

 

سرهنگ دوم حمید نجفی جانشین فرمانده نیروی انتظامی شهرستان ازنا عنوان کرد:یکی از عوامل بروز طلاق بیکاری و اعتیاد است که علت بیشترین میزان پرونده‌های طلاق در سطح شهرستان ازنا و عدم امرارمعاش در خانواده علت کشیده شدن به سمت اعتیاد به مواد مخدر بوده است و اگر مشکلات بیکاری حل شود عمده ترین مشکلات اجتماعی رفع خواهد شد.

 

وی افزود: ما هرچه سخت افزاری با مقوله اعتیاد برخورد کنیم تا حدودی مؤثر خواهد بود اما باید یک راهکار اساسی برای رفع این معضل اجتماعی داشته باشیم .

 

نجفی با اشاره به ازدواج سفید عنوان کرد: ازدواج های غیر عرف و شرع که دختران و پسران با ارتباطات نامشروع از طریق پیامک و تماس تلفنی با یکدیگر آشنا می‌شوند و در ادامه به ازدواج منجر می‌شود که عدم شناخت طرفین را در پی داد در پاپان به طلاق ختم خواهد شد .

 

وی در مورد عوامل طلاق گفت: ازدواج سفید ،چشم هم چشمی و توقعات بی جا در خانواده ها که فرد سرپرست از برآورده کردن نیازهای همسر خود ناتوان است که منجر به طلاق عاطفی و قانونی خواهد شد.

 

نجفی در بحث فضای مجازی بیان کرد: کسی مخالف استفاده از فضای مجازی نیست اما باید فرهنگ استفاده از این فناوری را در اختیار جوانان قرار داد تا به صورت صحیح از این شبکه های مجازی استفاده کنند و اینکه برای جوانان زیر ساخت هایی فراهم کنیم که جایگزین فضای مجازی و شبکه مجازی شوند از جمله این فراهم کردن فعالیت‌های سامانه های ورزشی رایگان در اختیار جوانان می باشند که اوقات فراغت سالمی را سپری کنند.

 

جانشین فرمانده نیروی انتظامی ازنا خاطرنشان کرد: باید آموزش و پرورش استفاده از فضای مجازی را علاوه بر دانش آموزان به خانواده های آنها توسط کارشناسان متخصص آموزش دهد .

 

وی تصریح کرد: یکی از مشکلات دانشگاه پیام نور ازنا عدم سرویس ایاب ذهاب است که بیشترین گزارشات مزاحمت برای دانشجویان درمسیر این دانشگاه داشته ایم.

 

فعالیت های کارگروه در راستای شورای فرهنگ عمومی

 

راضیه پوریان سرپرست فرمانداری شهرستان ازنا بیان کرد: در بحث اغتشاشات تعامل دستگاههای اجرایی برای ایجاد امنیت در سطح شهرستان به خوبی دیده شد.

وی در بحث اشتغال زایی جوانان افزود: ما در شهرستان با مشاغل خانگی یک ظرفیت بسیار خوبی را برای زنان بی سرپرست و بد پرست فراهم کرده ایم که از نظر مسائل اقتصادی و کاهش معضلات اجتماعی مؤثر واقع شده است.


پوریان خاطر نشان کرد: هدف از برگزاری این کارگروه حل معضلات اجتماعی در شهرستان ازنا است و باید هماهنگی در راستای فعالیت های شورای فرهنگ عمومی باشد.

انتهای پیام/

 

 

ارسال نظرات