خبرهای داغ:
در موضوع عکاسی شهری؛

نفرات برتر «مسابقه عکاسی نماهای تاریخی تبریز در قاب دوربین» مشخص شدند

ثار برتر «مسابقه عکاسی نماهای تاریخی تبریز در قاب دوربین» با برگزاری نشست تخصصی معماری با موضوع عکاسی شهری معرفی شد.
کد خبر: ۸۹۷۹۳۷۵
|
۰۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۰:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، نفرات برتر مسابقه «مسابقه عکاسی نماهای تاریخی تبریز در قاب دوربین» که توسط معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تبریز برگزار می‌شد نفرات برتر خود را شناخت.

نخستین دوره مسابقه عکاسی نمادهای شهری با محوریت نما های بخش تاریخی و ساختمان های قدیمی تبریز با برگزاری فراخوان در مهر ماه شروع شده بود عکاسان می توانستند آثار خود برای شرکت در این مسابقه را تا آخر آذرماه به دبیرخانه مسابقه ارسال نمایند.

در این مسابقه بیش از ۷۰۰ عکس متعلق به ۷۵ نفر از عکاسان شهر تبریز به دبیرخانه ارسال شد و با داوری سه تن از هنرمندان تبریزی در نهایت 120 عکس به مرحله نهایی مسابقه راه یافتند. این 120 قطعه عکس به صورت کتاب منتشر خواهد شد.

بر اساس اعلام مسئولان برگزاری این مسابقات مقرر گردیده است مسابقات عکاسی نماهای شهری به صورت سالیانه برگزار شود داوران این دوره از مسابقات جدیدالاسلام، تهرانچی و خاکسار از عکاسان و هنرمندان برجسته تبریز بودند.

همچنین در نشست تخصصی معماری با موضوع عکاسی شهری خاکزاد یکی از داوران مسابقه با اشاره به وجود صدها فاکتور کنترلی برای احداث ساختمان ها از نبود ضابطه در نماسازی شهری گفت.

 وی با اشاره به فقدان قوانین در خصوص تعیین ضوابط و چهارچوب های احداث نمای ساختمانها اظهار داشت: خیابان های تبریز خسته کننده نباید باشند و ما با راه رفتن در خیابانهای تبریز در بسیاری مواقع  نباید باساختمان‌های بیقواره  مواجه می شویم که به وجودشان عادت کرده ایم.

محمد عزتی معاون شهر شهرسازی و معماری شهرداری تبریز نیز در این مراسم بر توجه شهرداری تبریز بر احیای نماهای زیبا و بومی تبریز تاکید کرد.

وی با اشاره به ضرورت و مناسب بودن نماهای احداث شده در ساختمان‌ها و حفظ و احیای نماهای بناهای تاریخی در تبریز تاکید کرد و همراهی هنرمندان، معماران و عکاسان را پشتوانه حرکت تبریز به سمت احیای نماهای سنتی در ساختمان ها دانست.

در پایان این مراسم نفرات برتر «مسابقه عکاسی نماهای تاریخی تبریز در قاب دوربین» اعلام و به نفرات برتر جوایز و لوح تقدیری از سوی معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تبریز اعطا شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها