آیت الله ناصری:

کشور نیازمند تغییر روش آموزشی در آموزش و پرورش است

نماینده ولی فقیه در استان یزد با اشاره به اینکه دشمنان اسلام سال‌ها پیش فرزندان را از مکتب‌خانه‌ها جدا کردند گفت: نیازمند تغییر روش آموزشی در آموزش و پرورش هستیم.
کد خبر: ۸۹۷۹۶۶۴
|
۰۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۷
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، آیت الله محمد رضا ناصری یزدی ظهر امروز در آیین تکریم و معارفه مدیر کل آموزش و پرورش استان یزد با اشاره به اینکه آموزش و پرورش جایگاه حساسی است اظهار داشت: جوانان و نوجوانان بنده‌های خوب و معصوم خدا بوده و خداوند نیز همه آن‌ها را دوست می‌دارد.
نماینده ولی فقیه در استان یزد با بیان اینکه دشمنان نظام جمهوری اسلامی برای نابودی اعتقادات فرزندان ما سرمایه‌گذاری و برنامه ریزی کرده است گفت: انگلیسی‌ها از 300 سال پیش برای بچه‌های ما سرمایه‌گذاری کردند و متأسفانه ما در کشور از همان ابتدا برنامه ریزی آن‌ها تاکنون در خواب بوده و هستیم.
امام جمعه یزد ادامه داد: آن‌ها در برنامه‌ریزی‌هایشان هیچ عجله‌ای نداشته و برای 100 سال آینده کشور ما برنامه‌ریزی می‌کنند تا تأثیرات آن را به صورت بلند مدت مشاهده کنند پس ما باید نسبت به تحرکات و توطئه‌های آن‌ها ‌علیه کشورمان هوشیار بوده و دسیسه‌های آن‌ها را خنثی کنیم.
ناصری یزدی افزود: 100 سال پیش در ایران مکتب‌های جدید راه اندازی و فرزندانمان را از مکتب‌خانه‌ها جدا و بچه‌هایمان را از یادگیری مباحث دینی دور کردند.
نماینده ولی فقیه در استان یزد سبک آموزشی مدارس را سبک حفظی عنوان کرد و اظهار داشت: معلم مباحثی را که برای ارائه به دانش آموز نیاز دارد حفظ می‌کند و به تبع آن دانش آموز نیز همین مسیر را طی کرده و این‌گونه است که جوششی در ذهن و افکار هیچ‌کس رخ نداده و کشور به همین شکل رو به افول می‌رود.
امام جمعه یزد با بیان اینکه چرا در مدارس به دانش آموزان مطلبی را ارائه نمی‌کنید که در زندگی به کارشان بیاید اضافه کرد: این سبک خارجی‌هاست که فرد را از دنبال کردن پرسش و ایده‌های نو جلوگیری و به جای آن فرد را به سمت تنبلی و سستی سوق می‌دهند که متأسفانه این مطلب به یک معضل بزرگ در کشور تبدیل شده است.
وی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش و دانشگاه ما سبکی را دنبال می‌کنند که در مباحثی مثل تجارت، صنعت، پزشکی و غیره نوآوری ایجاد نشود افزود: اما انقلاب اسلامی در بسیاری از این مسائل تغییر و نگرشی جدید ارائه کرد و مسئولین کشور باید تحول را در عرصه‌های مختلف در دستور کار خود قرار دهند تا کشوری پویا و شاداب داشته باشیم.
ناصری یزدی با تأکید بر اینکه باید فکری شود که فرد پس از فارغ‌ التحصیلی ذهنش جوشش داشته باشد گفت: دشمنان نظام و انقلاب اسلامی دین، اعتقاد، سبک زندگی و اخلاق فرزندانمان را هدف گرفته است.
نماینده ولی فقیه در استان یزد خاطرنشان کرد: دشمن آگاه است که اگر جوانان ما با اعتقاد و باور شوند به دنبال مسائل مشکل‌زا و فساد نمی‌روند و سعی می‌کنند به بهترین روش دنبال کمک به جامعه باشند.
امام جمعه یزد با اشاره به اینکه خانواده‌های ما به‌واسطه وجود فضاهای مجازی در حال نابودی و فروپاشی هستند اظهار داشت: عاقبت و آینده جوانان کشور باید دغدغه مسئولین باشد که آن‌ها در آینده برای ساختن زندگی ایده آل خود باید چه کاری را در پیش بگیرند.
وی افزود: جوانان کشور با توجه به وجود وسایل بروز مثل موبایل‌ها و تبلت‌ها و به‌واسطه آن استفاده از فضاهای مجازی و شبکه‌های اجتماعی دچار روزمرگی شده و تنبلی را پیشه کردند که باید فکری برای این معضل در کشور ارائه شود.
ناصری یزدی با بیان اینکه حدیث‌ها و شعرهای زیبا می‌تواند راهی برای مسیر درست فرزندانمان در جهت شناساندن قرآن و خدا به آن‌ها باشد خاطرنشان کرد: کسی که اطاعت خدا و قرآن نکند یعنی زیان‌کار و بی‌فایده است پس باید برنامه‌ای برای فرزندانمان داشته باشیم که روح خدایی در آن‌ها رشد یابد.
امام جمعه یزد با تأکید بر اینکه اکنون وضعیت کشور خیلی مناسب نیست گفت: در کشور نیازمند انسان‌های قوی در علم و دانش هستیم که نیازمند فعالیت و پشتکار برای رسیدن به این اهداف هستیم.
وی با اشاره به اینکه معلمین باید عقل دانش آموزان را رشد بدهند گفت: بچه‌هایمان متأسفانه در بسیاری از موارد به فکر و عقل خود رجوع نمی‌کنند چون در مدارس نسبت به رشد عقلی و فکری این عزیزان و آینده کشور تلاشی نشده است.
ارسال نظرات