مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان در دیدار با هنرمندان قروه ای

تحقق تعالی فرهنگ و هنر با شناخت نیاز‌های فرهنگی

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان در دیدار با هنرمندان قروه‌ای شناخت نیاز‌های فرهنگی را عاملی موثر در تعالی فرهنگ و هنر عنوان نمود.
کد خبر: ۸۹۷۹۹۰۹
|
۰۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، در این دیدار جلال قلعه شاخانی با بیان اینکه کار فرهنگی نیازمند اخلاق فرهنگی در کنار داشتن شفافیت و صداقت است اظهار داشت: امروز باید فرهنگ را به خوبی شناخت تا زمینه به کار بردن ان در جامعه ایجاد شود.

وی بر لزوم شناخت نیاز‌های مردم تاکید نمود و افزود: اینگونه نشست‌ها تاثیر بسیار خوبی در شناخت نیاز‌ها دارند و باید از این فرصت‌ها در جهت تعالی فرهنگ و هنر استفاده نمود.

قلعه شاخانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دغدغه‌های اصحاب رسانه گفت: رسانه‌های در جامعه در تمامی بخش‌ها وارد عمل شده اند و بسیاری از مشکلات را برطرف کرده اند، اما آنگونه که باید نتوانسته اند مشکلات خود را برطرف نمایند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان خاطر نشان کرد: نشست‌های هم اندیشی در انرژی گرفتن، ایده پردازی و دادن راهکار‌های مفید تاثیرگذار هستند و در صورتی که زمینه اجرای ایده‌ها ایجاد شود بسیاری از مشکلات اقتصادی نیز برطرف خواهند شد.

وی به نقش رسانه‌ها در برطرف ساختن مشکلات فرهنگی جامعه اشاره نمود و افزود: رسانه می‌تواند در راستای تقویت فرهنگ جامعه و همسو با مردم احیاگر حل مسایل و مشکلات فرهنگی جامعه باشد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه از اعتبار محقق شده برای پلاتوی نمایش در قروه و همچنین تخصیص اعتبار ویژه برای فعالیت‌های فرهنگی خبر داد و گفت: هنرمندان باید با مخاطب شناسی دقیق و اصولی به دنبال پذیرش مردمی باشند که در این خصوص نیازی به حمایت‌های دولتی نیز نخواهند داشت.

گفتنی است مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان در ادامه برنامه‌های سفر خود به شهرستان قروه با استاد خوشنویسی محمد رضا خداویسی و خانواده شهید هنرمند فریدون نعمتی نیز دیدار و گفتگو نمود و از خدمات آنان در راستای تعالی فرهنگ و هنر تقدیر کرد.
 
انتهای پیام/7727
ارسال نظرات