رئیس پلیس راهور لرستان:

کاهش ۳ درصدی تصادفات در حوزه درون‌شهری لرستان

رئیس پلیس راهور لرستان گفت: از اواسط امسال تاکنون ۲۷ درصد روند کاهش تصادف داشتیم به این معنی که سه درصد کاهش تصادفات و سوانح و متوفیان در حوزه درون‌شهری داشته‌ایم.
کد خبر: ۸۹۸۰۶۱۲
|
۰۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۹


به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، سرهنگ مرادی در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه کار فرهنگی نیازمند عزم جدی و حمایت سایر دستگاه‌ها و رسانه هااست، افزود: در سال گذشته ۱۹ هزار دستگاه موتور را توقیف کردم، اما میانگین تصادفات موتورسوار‌ها ادامه داشت و تغییری در تصادف‌ها ایجاد نشده است.
رئیس پلیس راهور لرستان با اشاره به اینکه حدود ۵ سال تصادفات در استان روند کاهشی داشته است، عنوان کرد: از سال ۹۵ تصادفات نسبت افزایشی پیداکرده و تا اواسط امسال به ۲۴ درصد افزایش یافت که حمایت‌های فرمانده انتظامی استان در محل‌هایی که مشکل داشتیم سبب شد از اواسط امسال تاکنون ۲۷ درصد روند کاهش تصادف داشتیم به این معنی که سه درصد کاهش تصادفات و سوانح و متوفیان در حوزه درون‌شهری داشته‌ایم.
وی بابیان اینکه ارائه آمار تصادفات در جلسه‌ای با معاونت عمرانی فقط به پلیس واگذار شد و مرجع ارائه آمار تصادفات پلیس معرفی شد. افزود: در ده‌ماهه امسال ۶۳ نفر فوتی تصادفات داشته‌ایم که ۶۱ نفر ان عابر پیاده بودند که از این تعداد ۲۱ نفر بالای ۶۰ سال سن داشتند که معادل ۳۵ درصد از این آمار هستند.
وی عنوان کرد: ازجمله علت تصادفات افراد بالای ۶۰ سال کهولت سن، کم بینایی، نابینایی، کم شنوایی، نداشتن تحرک لازم و ... است و مشکل مهم‌تر تصادفات این قشر، نداشتن گذرگاه‌های مکانیزه است پس حوادث به ما هشدار می‌دهد به سمت تجهیزات مکانیزه برویم.
رئیس پلیس راهور لرستان بابیان اینکه بیشترین آمار بعد از عابران پیاده متعلق به موتورسواران است، گفت: در ده‌ماهه سال نزدیک به ۹ هزار و ۵۰۰ دستگاه موتور توقیف‌شده و تعدادی توسط پلیس‌راه و ... توقیف‌شده که در آمار گنجانده نشده است که این میزان توقیفی سبب شده که پارکینگ‌های ما پر شود.
مرادی با اشاره به اینکه جریمه‌های راهنمایی رانندگی و پلیس‌راه به‌حساب خزانه واریز می‌شود نه پلیس افزود: در سال ۹۵، ۸ میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان پول از محل جریمه‌ها به‌حساب لرستان واریزشده است.
وی با تأکید بر اینکه خرم‌آباد تنها مرکز استانی است که مانیتورینگ کنترل هوشمند هنوز مجهز نشده است تصریح کرد: پیشنهاد دادیم به مسئولان ارشد استان که این جریمه‌ها را در راستای تجهیزات هوشمند هزینه شود، اما هنوز نتیجه‌ای نگرفته‌ایم، اما اگر دوربین نصب شود درامد ما از این محل بالا می‌رود.
رئیس پلیس راهور لرستان خاطرنشان کرد: ماده ۲۳ قانون می‌گوید این پول صرفاً در راستای خرید تجهیزات کنترل ترافیک باید هزینه شود نه در راستای دیگری که متأسفانه در سنوات قبل تقریباً همین هزینه به استان داده شد که در راستای مطالبات پلیس هزینه نشد.
وی گفت: رویکرد جدید پلیس در برخورد با تخلف موتورسواران رویکرد فرهنگی است که فرمانده هان این حیطه در مساجد برگزار می‌شود و تذکرات حوزه ترافیک و در حیطه موتورسواران نیز داده می‌شود که شاهد کاهش آن بودیم.
مرادی بابیان اینکه در حیطه پلاک گذاری وسایل نقلیه کشاورزی نیز تفاهم‌نامه‌ای با جهاد کشاورزی بسته شد، گفت: در لرستان حدود ۲۰ هزار تراکتور وجود دارد که ۱۰ هزار مورد آن‌ها قابل شماره‌گذاری هستند چراکه بقیه این وسیله نقلیه موتوری سنی بیشتر از سقف موردنظر ما دارند حتی شرایطی برای گرفتن گواهینامه رانندگان آن‌ها نیز رفع شده است.
وی افزود: برخی از پل‌های موقت معمولاً بسته می‌شوند و مصوبه مدیریت بحران است که شهرداری در زمان لزوم با هماهنگی پلیس راهنمایی و رانندگی انجام شود که متأسفانه با هماهنگی ما انجام نشد و سبب بروز مشکلاتی شد؛ اگر مسدود کردن معبر بدون هماهنگی ما صورت گیرد باید معبر جایگزین در نظر گرفته شود.
رئیس پلیس راهور لرستان با اشاره به اینکه در حوزه خدمات نیز کار‌هایی صورت گرفته خاطرنشان کرد: در ایام دهه مبارکه فجر باتدبیر فرمانده انتظامی استان هزینه نگه‌داری خودرو و موتورسیکلت‌هایی که در پارکینگ‌ها هستند تا ۳۰ درصد تخفیف می‌خورد و شرایط ترخیص نیز تسهیل می‌شود.
وی درزمینهٔ بحث ستاد ترخیص نیز عنوان کرد: تمام یگان‌ها خودرو توقیف می‌کنند، اما ترخیص خودرو‌ها باراهنمایی و رانندگی است که به‌صورت سیستمی صورت می‌گیرد در این راستا با اداره پست هماهنگ کردیم که ستاد ترخیص را در ساختمان اداره پست مستقر کنیم و امانتی مانند بیمه، وجود شعبه بانک و امکانات رفاهی در محل وجود داشته باشد تا هم نزدیک به پارکینگ‌ها باشند و هم برای رفاه حال مردم بهتر باشد.
انتهای پیام/
ارسال نظرات