خبرهای داغ:

اردوهای جهادی با هدف گسترش فرهنگ رضوی در استان فارس برگزار می‌شود

مسئول نمایندگی آستان قدس رضوی در استان فارس با اشاره به اجرای طرح خادم‌یاری در این استان گفت: هدف اصلی این طرح گسترش فرهنگ رضوی به ویژه در نقاط محروم است.
کد خبر: ۸۹۸۱۲۳۶
|
۱۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۴

جابر مهدیار  با اشاره به اجرای طرح خادم‌یاری در استان فارس اظهار داشت: تاکنون 1600 نفر در استان فارس به عنوان خادم‌یار پذیرش شدند که 1250 نفر با معرفی به آستان قدس رضوی تحت آموزش قرار گرفتند. 

وی با بیان اینکه هدف اصلی این طرح گسترش فرهنگ رضوی به ویژه در نقاط محروم است، گفت: فعالیت‌های عمرانی و بهبود زیرساخت‌ها در روستاهای محروم استان فارس در قالب برگزاری اردوهای جهادی یکی از اقداماتی است که در راستای اجرای این طرح انجام می‌‌شود. 

مهدیار با بیان اینکه این فعالیت به صورت مستمر و در قالب یک دهستان انجام می‌شود، افزود: در حال حاضر دهستان کوهمره و نودان شهرستان کازرون برای اجرای این طرح انتخاب شده و اردوهای جهادی در روستاهای این دهستان انجام می‌شود. 

مسئول نمایندگی آستان قدس رضوی در استان فارس بیان کرد: سرکشی به بیماران و مستمندان، رسیدگی به امور طلاب، دانشجویان و دانش‌آموزان نیازمند، انجام مشاوره‌های خانواده، پزشکی و سلامت از دیگر بخش‌های طرح‌های خادم‌یاری است که در استان فارس نیز انجام می‌شود. 

وی با بیان اینکه فراهم کردن تشرف افراد کم برخوردار به حرم رضوی یکی دیگر از اموری است که در این طرح دنبال می‌شود، عنوان کرد: در استان فارس امسال 4 هزار نفر از افراد 40 سال کم برخوردار که تاکنون به مشهد مشرف نشده بودند، به حرم رضوی مشرف شدند. 

مهدیار به ایجاد مهدالرضا در شهرهای استان فارس اشاره کرد و گفت: این کودکستان‌ها ویژه کودکان 5 ساله است که محتوای درسی آنها از طریق آستان قدس تهیه می‌شود و توسط استادان مورد تائید آستان به کودکان آموزش داده می‌شود. 

مسئول نمایندگی آستان قدس رضوی در استان فارس افزود: در سال آینده 2 هزار نفر از جوانان استان فارس در قالب طرح خادم‌یاری پذیرش می‌شوند و در راستای توسعه فرهنگ رضوی به مردم خدمت می‌کنند. 

ارسال نظرات
پر بیننده ها