رئیس حوزه های علمیه خواهران استان همدان:

شهید «خوش‌لفظ» همواره خود را بدهکار انقلاب می‌دانست

رئیس حوزه های علمیه خواهران استان همدان با بیان اینکه شهید «خوش‌لفظ» همواره خود را بدهکار انقلاب می‌دانست، گفت: امروز برخی ذره‌ای برای انقلاب قدم برداشته اند و خود را بسیار طلبکار انقلاب می دانند و شدیداً سهم خواهی می‌کنند.
کد خبر: ۸۹۸۱۵۳۲
|
۱۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۳

شهید «خوش‌لفظ» همواره خود را بدهکار انقلاب می‌دانستبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت‌الاسلام سیدحسن فاضلیان امروز در مراسم چهلمین روز شهادت سردار «حاج علی خوش لفظ»  با تبیین ویژگی‌های شخصیتی این شهید والامقام اظهار داشت: شهید «خوش لفظ» بسیار باهوش، ذکاوت، استعداد، مردانگی، نترس و شجاع بود.

وی با اشاره به رشادت‌ها و جانفشانی‌های شهید «خوش لفظ» عنوان کرد: ایشان بارها مجروح شد اما همچنان در مسیرش ثابت قدم بود و  تنها رضای خدا را مد نظر داشت.

رئیس حوزه های علمیه خواهران استان همدان با بیان اینکه شهید «خوش‌لفظ» همواره خود را بدهکار انقلاب می دانست، افزود: امروز برخی ذره‌ای برای انقلاب قدم برداشته اند و خود را بسیار طلبکار انقلاب می دانند و شدیداً سهم خواهی می کنند.

وی با اشاره به فرمایشات امام راحل که نگویید انقلاب برای ما چه کرد، بگویید  شما برای انقلاب  چه کردید، گفت: متاسفانه در جامعه برخی از افراد و مسئولین تنها برای پول، پست، مقام و ثروت، ریاست و سیاست غیر از سیاست اسلامی  می کنند.

فاضلیان با بیان اینکه سیاستی که در محور دین نباشد، بی ارزش است، تصریح کرد: اگر سیاست برای پست، مقام، شهرت و ثروت  و شرارت باشد ذره ای ارزش ندارد چراکه سیاست ما عین دیانت ماست.

وی با اشاره به اینکه برخی می‌خواهند در کشور حاشیه سازی کنند و در مقابل مراجع برنامه‌هایی را طرح‌ریزی کنند، افزود: این  افراد به دنبال ایجاد تفرقه هستند ولی  بدانند مراجع در یک مسیر و با یک هدف تحت ولایت مطلقه امام خامنه ای(مد ظله العالی) در حرکت هستند.

رئیس حوزه‌های علمیه خواهران استان همدان با بیان اینکه سهم خواهی، زیاده خواهی و دنیاطلبی زیر سایه انقلاب معنا ندارد، تاکید کرد: باید شهید «خوش لفظ» را سولوحه و الگو قرار داد  که هیچ‌گاه از دشمن نترسید، خم به ابرو نیاورد و جانانه به پای انقلاب ایستاد.

رئیس حوزه های علمیه خواهران استان همدان با اشاره به اینکه شهید «خوش لفظ» در راه انقلاب جانفشانی کرد و هیچگاه ادعا نداشت، گفت: ایشان هرجا احساس وظیفه کرد خدمت کرد و همواره مطیع رهبر و نظام بود و سلسه مراتب را رعایت می کرد.

وی اخلاص، معنویت  و صفای بالا و خواندن نماز جماعت اول وقت را از دیگر ویژگی‌های شخصیتی شهید «خوش لفظ» دانست و عنوان کرد: ایشان 30 سال درد و رنج فراوان را تحمل کرد و یک بار هم اعتراضی نداشت و در نهایت شهادت را به عنوان پاداش صبر خود دریافت کرد.

فاضلیان شهادت را مقام و  پاداش صابران دانست و بیان داشت: شهید «خوش لفظ» از شاگردان مکتب امام(ره) است که  تنها رضایت خدا برایش مهم بود و در برابر تمام درد و رنج‌ها صبر پیشه کرد.

وی با بیان اینکه مقامات دنیوی در برابر مقامات معنوی، عرفانی و ملکوتی  از درجه و اعتباری ناچیزی برخوردار هستند، افزود: یکی از مقامات بلند معنوی و عرفانی در حرکت و سیر به سوی خداوند توجه به رضایت و خشنودی خداوند است که شهید «خوش لفظ» همواره این چنین بود و تنها برای رضای خداوند متعال قدم بر می داشت.

رئیس حوزه های علمیه خواهران استان همدان با اشاره به روایات و تاکیدات ائمه معصومین(ع) به اینکه انسان در کارهای خود رضای خداوند را هدف قرار دهد و آن را طلب کند، افزود: عموم افراد در کارهای خوبی که انجام می دهند از اینکه هدف را خدا قرار دهند، غفلت می‌ورزند.

وی با اشاره به آیه 13 شریفه سوره مبارکه الأحقاف بر صبر و استقامت شهید «خوش لفظ»  تاکید و عنوان کرد: کسانی که در راه رضای  خداوند استقامت کردند، هیچگاه اعتراضی ندارند و اندوهگین نمی شوند و شهید «خوش لفظ» با وجود تیر و ترکش در بدن و عوارض شیمیایی «خوش زخم» بود و هیچ‌گاه  گلایه‌ای نداشت.

فاضلیان در ادامه سخنان خود با تسلیت  فرا رسیدن ایام شهادت حضرت زهرا(س) با عنوان اینکه انسان‌ها در برابر نعمت های الهی به سه گروه تقسیم می شوند، افزود: گروه نخست انسان‌های ناسپاسی هستند که  جبهه را ترک، ماموریت را فراموش، نسبت به راه شهدا و وصیت نامه آنها بی اعتنا و پیام امام(ره) را که فرمودند «نگذارید انقلاب به دست نا اهلانش برسد»؛ توجه نکردند.

وی اضافه کرد: آنها که  در برابر نعمت انقلاب ناراضی و ناسپاس هستند، پرچم  نظام را پایین کشانده و با اعمالشان به پرچم اهانت و خیانت می کنند، از گمراهان هستند.

رئیس حوزه های علمیه خواهران استان همدان  گروه دوم را افرادی شاکر نعمت های الهی  و در مقام صبر  دانست و بیان داشت: این افراد از خداوند راضی هستند اما معلوم نیست که خداوند از آنها اراضی باشد یا نباشد.

وی گروه سوم را افرادی دانست که هم آنها از خداوند راضی و هم خداوند از آنها راضی است  و گفت: انسان‌های معمولی باید به حدی برسند که به غضب خدا غضب کنند و به رضایت خداوند رضایت داشته باشند اما حضرت زهرا (س) به مقامی رسیده اند که خداوند به غضب ایشان غضب می کند و به رضایت ایشان رضایت می دهد که این مساله نشان دهنده عظمت قرب و مقام معنوی این بانوی بزرگوار است.

فاضلیان با بیان اینکه محور و معیار رضایت  و غضب خداوند رضایت و غضب حضرت فاطمه زهرا(س) است، خاطرنشان کرد: این مساله از عظمت های معنوی و الهی حضرت زهرا (س) حکایت می کند.

وی با بیان اینکه انسان باید بر آنچه خداوند برایش مقدور کرده خشنود باشد، یادآور شد: انسان‌ها در هر شرایطی باید شکرگذار خداوند باشند که شهید «خوش لفظ» این چنین بود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات