راشاتودی:

برخی شرکت‌های روس تنها به دلیل موفقیت بالا در فهرست تحریم های آمریکا قرار گرفته‌اند

طی روزهای گذشته آمریکا شرکت‌های جدیدی به لیست تحریم‌های روسیه اضافه کردند، کارشناسان بر این باورند برخی از کشورها تنها به دلیل رقابت موفق با شرکت‌های آمریکایی تحریم شدند.
کد خبر: ۸۹۸۱۵۸۸
|
۱۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۱

 

 

 

به گزارش خبرگزاری بسیج، برخی شرکت‌ها و اشخاصی که در آخرین به روزرسانی تحریم‌های روسیه به لیست تحریم‌های آمریکا اضافه شده‌اند، تنها به دلیل رقابت موفق با شرکت‌های بین‌المللی و به خصوص آمریکایی‌ها از سوی وزارت خزانه‌داری این کشور تحریم شدند.

از جمله این شرکت‌ها و اشخاص می‌توان به آلکادی ولوژ بنیانگذار شرکت یاندکس روسیه اشاره کرد، این شرکت بزرگترین رقیب شرکت گوگل در بازار روسیه است که خدماتی نظیر جست‌وجو، تولید نرم‌افزارهای گوشی‌های تلفن همراه، ارائه نقشه های به روز و سیستم‌های ناوبری و خدمات تاکسی را ارائه می‌دهد. 

اخیراً ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه از دفتر مسکوی این شرکت بازدید کرده است که ولوژ مدعی است این مسئله مبنای اصلی تحریم این شرکت بزرگ از سوی مقامات آمریکایی قرار گرفته و منطق آمریکایی‌ها این است. 

یکی دیگر از شرکت‌ها و اشخاص تحریم‌شده سرگئی گالیتسگی مالک شرکت مگنیت است. شرکت مگنیت بزرگترین شرکت زنجیره‌ای سوپرمارکت و فروشنده لوازم آرایشی بهداشتی با ۱۴ هزار شعبه در روسیه است که ۴.۴ میلیارد دلار دارایی دارد. 

گالیستگی همچنین در زمینه برگزاری مسابقات فوتبال فعالیت کرده و ولادیمیر پوتین طی ماه‌های گذشته از استادیوم جدید این شرکت بازدید کرده است که همین امر باز هم مبنای تحریم‌های آمریکا قرار گرفته است. 

اولک تینکوف نیز یکی دیگر از سرمایه‌داران روس است که از سوی آمریکا تحریم شده است. وی مالک مؤسسه تینکاف بنگ است که ۱۰ درصد بازار کارت‌های اعتباری در روسیه را دراختیار دارد.

تینکاف مدعی است که بزرگترین بانک اینترنتی در جهان است و حجم دارایی‌های تینکوف از سوی مؤسسه فوربس ۲.۴ میلیارد دلار برآورد شده است. تینکوف مدعی است ولادیمیر پوتین را تنها یکبار و در سال ۲۰۰۰ ملاقات کرده  و حتی برخی رسانه‌های روسی این شرکت را مخالف دولت روسیه عنوان کرده است. 

ارسال نظرات