بازدید اعضای بسیج رسانه خراسان رضوی از تحریریه «آخرین خبر»

جمعی از اعضای بسیج رسانه خراسان رضوی از تحریریه «آخرین خبر» موسسه فرهنگی هنری خراسان به عنوان فراگیرترین رسانه فارسی زبان بازدید کرد
کد خبر: ۸۹۸۱۸۲۳
|
۱۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۷

به گزارش روابط عمومی بسیج رسانه خراسان رضوی به نقل از روزنامه خراسان، در این بازدید که عصر یک شنبه انجام شد، حجت الاسلام و المسلمین «کاظم لطفیان» مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی و عضو شورای عالی بسیج رسانه استان، «عباس محمدیان» رئیس بسیج رسانه خراسان رضوی، «محمود زنده دل» معاون فضای مجازی، «رضا کرکچی» معاون برنامه ریزی و نظارت و « احمدرضا صدوقی» معاون فنی صدا و سیمای استان حضور داشتند و علاوه بر خدا قوت گویی به فعالان عرصه رسانه در آخرین خبر، با «محمد سعید احدیان» مدیر مسئول روزنامه خراسان و مجموعه «آخرین خبر» و همچنین «سیدعلی علوی» سردبیر روزنامه خراسان و جانشین مدیر مسئول در «آخرین خبر» به گفت وگو نشستند.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در این بازدید و گفت وگو اظهار کرد: روزنامه خراسان و مجموعه آخرین خبر موسسه خراسان در فضای رسانه‌ای و مجازی رسانه‌هایی پاک، قابل اعتماد و معتبر هستند. حجت الاسلام و المسلمین لطفیان با بیان این که در قرآن در چندین مورد از «قول» به «قول سدید» اشاره شده است، افزود: پیغمبر اکرم (ص) هر فردی را که برای فعالیتی می‌گماشتند او را به مردم داری توصیه می‌کردند که معلوم می‌شود بین  قول سدید و مردم داری رابطه قوی وجود دارد. وی اضافه کرد: از تعابیری که در تشیع راستین وجود دارد و به درد کار امروز شما در عرصه رسانه نیز می‌خورد می‌توان به حصن حصین یا دیوار نفوذ ناپذیر، صدر امین یا محرم اسرار، عقل وزین  وقول سدید به معنای سخن استوار و درست اشاره کرد.  حجت الاسلام و المسلمین لطفیان تصریح کرد: یکی دیگر از موارد مهم در کار رسانه، داشتن عقل وزین است زیرا هیچ کار و فعالیتی بدون پشتوانه عقلی ارزشی ندارد. مدیر کل تبلیغات اسلامی استان افزود: قولی که به اصلاح رفتار جامعه منتهی نشود، اگر فرقان هم باشد شاید کارآمدی نداشته باشد لذا هرکاری باید با یک پشتوانه‌ای باشد که پشتوانه آن قول سدید است و پیامدآن تغییر رفتارجامعه در جهت رفتار صحیح است. وی درباره ویژگی‌های یک رسانه پاک نیز افزود: یک رسانه پاک باید دارای چهار ویژگی حصن حصین، صدرامین، عقل وزین و قول سدید باشد که خوشبختانه مجموعه خراسان وآخرین خبر دارای این ویژگی‌ها هستند.


موسسه«خراسان» مجموعه‌ای بزرگ و اثرگذار است
وی اضافه کرد: بدون تعارف، از قدیم مجموعه روزنامه خراسان را به عنوان یک مجموعه بالینی درحوزه فکری   پیگیری می‌کردم و باید بگویم این مجموعه برای ما یک افتخار و یکی از رسانه‌های بزرگ و اثرگذار در کشوراست. حجت‌الاسلام و المسلمین لطفیان تصریح کرد: مجموعه خراسان یک رسانه پاک است واز اطلاعات آن به خصوص از آخرین خبر   استفاده می‌کنیم زیرا اخبار و اطلاعات آخرین خبر برای فعالان در فضای مجازی بسیار مهم شده و آن را دنبال می‌کنند که امیدوارم این اقدامات پاک، مطلوب وانقلابی در فضای آلوده خبری موجود که رسانه‌های بیگانه در همه زمینه‌ها ایجاد کرده اند، ادامه داشته باشد. وی  اظهارکرد: از این تلاش‌ها در راستای ترویج فرهنگ صحیح درجامعه که می‌تواند مقیاس جهانی پیدا کند تجلیل و تقدیر می‌کنیم. وی افزود: امیدواریم روزی برسد که بتوان مجموعه آخرین خبر، اخبار و این تفکر صحیح رسانه‌ای را به زبان‌های مختلف در اختیار سایر مردم نقاط جهان نیز قرارداد.


رسانه‌ای که جایگاه خود را در کشور پیدا کرده است
 معاون فضای مجازی صدا و سیمای استان نیز در این دیدار گفت: مجموعه خراسان و آخرین خبر نیاز به معرفی ندارد زیرا جایگاه خود را پیدا کرده و در کشور رسانه‌ای مطرح است. «محمود زنده دل» افزود: به واسطه آشنایی با رسانه و فعالیت در این زمینه، اطلاع داریم که افزودن حتی یک مخاطب به مخاطبان رسانه کار سختی است به ویژه در حوزه فضای مجازی که آخرین خبر در این حوزه خوب عمل کرده و فعالیتش در فضای مجازی با حفظ اعتماد مخاطبان، جای تقدیر دارد. رئیس سازمان بسیج رسانه استان نیز اظهارکرد: جهادگران آخرین خبر در عرصه رسانه و فضای مجازی سنگر دیگری را فتح کرده اند که مایه افتخار استان است. عباس محمدیان افزود: تلاش شبانه روزی جهادگران عرصه رسانه در فضای مجازی از اهمیت بالایی برخوردار است و در همین زمینه بسیج رسانه استان به عنوان خانه امن همه رسانه ها، این جهاد رسانه‌ای را ارج می‌نهد.


10میلیارد بازدید خبر طی 5سال فعالیت
در این دیدار «سید علی علوی» جانشین مدیر مسئول در مجموعه «آخرین خبر» نیز  با ارائه گزارشی از فعالیت‌های این حوزه گفت: طی 5 سال گذشته خبرهای نرم افزار آخرین خبر 10میلیارد بازدید  و27میلیون پست وکامنت داشته است. علوی افزود: هم اکنون مجموعه آخرین خبر با 8میلیون مخاطب، 10میلیون بازدید روزانه خبر و40 هزارکامنت و پست روزانه، پرنفوذترین اپلیکیشن خبری فارسی زبان است. وی اضافه کرد: همچنین در حال حاضر بیش از 3 میلیون نفر عضو کانال تلگرامی آخرین خبر، 2.2 میلیون نفر کاربر فعال نرم افزار آخرین خبر، یک میلیون و500 هزار نفرعضوکانال‌های استانی،  500هزار کاربر در سایر کانال‌های موضوعی و 500هزار کاربر در سایر شبکه‌های اجتماعی عضو هستند و به عنوان فراگیرترین رسانه فضای مجازی کشور مطرح است.

 

انتهای پیام/

ارسال نظرات