بیش از 2 هزار و 700 کشاورز مازندران متقاضی دریافت تسهیلات بسته رونق تولید هستند

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: ۲ هزار و ۷۰۰ نفر در مازندران متقاضی دریافت تسهیلات بسته رونق تولید هستند که هزار و ۱۹۰ طرح پس از بررسی به بانک‌ها معرفی شدند.
کد خبر: ۸۹۸۱۹۳۹
|
۱۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران،

دلاور حیدرپور رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران در حاشیه نشست با خبرنگاران در گفتگو با  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،  با اشاره به اینکه ۷۵ طرح زیربنایی و تولیدی در بخش کشاورزی دهه فجر امسال در مازندران به بهره برداری می‌رسد، گفت: برای اجرای این طرح‌ها ۱۰۷ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان با کمک بخش دولتی و خصوصی هزینه شد.

وی با بیان اینکه با اجرای این طرح‌های تولیدی و زیربنایی ۹ هزار و ۵۶۶ خانوار روستایی از این طرح‌ها بهره مند می‌شوند، افزود: این طرح‌ها در ۱۱۱ روستا اجرا می‌شود که ۵۹ طرح زیربنایی در زمینه آب و خاک، تجهیز و نوسازی و ۱۴ طرح تولیدی در زمینه دام و طیور، زراعت، باغبانی و شیلات است.

حیدرپور گفت :۶۶۳ میلیارد ریال برای مکانیزاسیون کشاورزی به مازندران اختصاص یافت،که از این میزان اعتبار، ۵۶۵ میلیارد ریال جذب شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه ۸۵ درصد برنج مازندران به صورت مکانیزه برداشت می‌شود، افزود: با برداشت مکانیزه برنج، ۴۵ درصد هزینه تولید کاهش یافت.

وی گفت: ۲ هزار و ۷۰۰ نفر در مازندران متقاضی دریافت تسهیلات بسته رونق تولید هستند که هزار و ۱۹۰ طرح پس از بررسی به بانک‌ها معرفی شدند.

حجت الاسلام موسوی مسئول کمیته روستایی و عشایری ستاد دهه فجر مازندران نیز در این نشست با بیان اینکه زنگ انقلاب ۱۲ بهمن ماه همزمان با سراسر استان به صورت نمادین در روستای نجارکلای سیمرغ نواخته می‌شود، گفت: اجرای ۹۰۰ برنامه فرهنگی، ورزشی و هنری در روستا‌های مازندران و دیدار با خانواده‌های شهدا از دیگر برنامه‌های کمیته روستایی و عشایری ستاد دهه فجر مازندران است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها