انتقاد یکی از اعضای شورای عشایری کشور در گفتگو با «بسیج»:

عشایر در کجای بودجه بندی دولت و مجلس قرار دارند؟

شمس الدین پور تاکید کرد: تغییر سبک زندگی در نسل جدید عشایر باعث به وجود آمدن خلاء در بخش‌های کشاورزی و دام پروری شده است.
کد خبر: ۸۹۸۲۴۹۷
|
۲۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۶:۰۳

مرتضی شمس الدین پور رئیس مجمع سپاه استان کرمان و عضو بسیج عشایری کشور در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، درباره تغییر سبک زندگی عشایر  اظهار داشت: جوانان امروز به سمت امکانات و تکنولوژی می‌روند و هیچ یک حاضر به ادامه دادن راه پداران شان نیستند. این اتفاق زمانی رخ می‌دهد که به عشایر کم محلی می‌کنند و یا کالا‌های تولیدی آن‌ها را بی ارزش می‌شمارند.

وی افزود: تغییر سبک زندگی در نسل جدید عشایر باعث به وجود آمدن خلاء در بخش‌های کشاورزی و دام پروری شده است. دیگر هیچ کدام از جوانان آن‌ها به این موضوع نمی‌اندیشد که اگر عشایر و کشاورزان در این کشور فعالیت نکنند، کشور با چه مشکلاتی مواجه می‌شود و برای جبران این مشکلات ایران وابسته کشور‌های دیگر می‌شود.

شمس الدین پور اظهار داشت: باید به سیاست‌هایی که در دولت و مجلس برای آن به اجرا می‌گذارند دقت کرد. عشایر در بوجه بندی هر ساله، در کجای این لیست‌ها قرار دارند؟ آیا یک کشاورز نیازی به تامین منابع ندارد؟ متاسفانه سودی که میان دولت، عشایر و کشاورزان است را به بهترین شکل ممکن به دلالان می‌رسد.
ارسال نظرات