رییس سازمان بهزیستی کشور:

اعتیاد از عوامل مهم آسیب های اجتماعی است

اعتیاد از عوامل مهم آسیب های اجتماعی چون طلاق، همسرآزاری، کودک‌آزاری است.
کد خبر: ۸۹۸۲۵۷۲
|
۱۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، رییس سازمان بهزیستی کشور در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: اعتیاد مهمترین آسیب اجتماعی در کشور است.

انوشیروان محسنی بندپی با اشاره به اعتیاد از عوامل مهم آسیب های اجتماعی است، افزود: طلاق، همسرآزاری، کودک‌آزاری از جمله موارد اعتیاد می باشد.

وی با توجه  به آمار کودک آزاری در سال 95 اظهار داشت: 13 هزار و 200 مورد در کشور کودک آزاری به  ثبت رسیده است.

رییس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه 27 استان کشور مرکز درمان اجتماع محور راه‌اندازی شده است، تصریح کرد: در این مراکز جنبه‌های پزشکی و روحی و روانی معتادان را همزمان درمان می‌ نمایند.

محسنی بند پی افزود: امروز 5 هزار تیم در 5 هزار محله که ریسک مصرف مواد مخدر در انجا بالا است، مستقر شده است.

وی اظهار داشت: بر اساس آمار هر شش مرد معتاد یک زن معتاد وجود دارد.

رییس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی می‌توانند از مشاوره‌های ژنتیکی قبل از ازدواج رایگان استفاده نمایند، تصریح کرد:درصد طلاق‌های کشور در پنج سال نخست ازدواج انجام می‌گیرد.

محسنی بند پی با اشاره به اینکه سال آینده بودجه بهزیستی با کمک مجلس مساعدت خوبی شده است افزود: دو هزار و 500 میلیارد تومان بودجه برای بهزیستی غیر از افزایش 10 درصدی مستمری مددجویان در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه شرط بازگرداندن نوزاد به مادر معتاد، ترک اعتیاد می باشد، اظهارداشت: اگر خانواده نوزادی که بدسرپرست است، سازمان یارانه را به  خانواده نوزاد برای نگهداری پرداخت می کند.

محسنی گفت: سال قبل 46 هزار اشتغال توسط بهزیستی ایجاد شده که 25 هزار نفر آن معلول بوده است، و با حمایت دولت چند بند برای اشتغال معلولان فراهم شد.

رییس سازمان بهزیستی کشور تصریح کرد: یکی از آنها پرداخت پنج سال حق بیمه به کارفرما و پرداخت وام چهار درصد به کارفرمای معلولان از جمله امتیازهایی است که دولت به کارفرمایانی که از معلولان استفاده می‌کنند ارائه می‌کند.

وی  با بیان اینکه طبق قانون باید 30 درصد از مشاغل منشی‌گری و اپراتوری دستگاه‌ها باید به معلولان اختصاص داده شود، گفت: این امر نیز کمک شایانی به معلولان می‌کند.

رییس سازمان بهزیستی کشور افزود: براساس سرشماری سال گذشته 9.3 درصد جمعیت کشور را سالمندان تشکیل می دهند که 3 میلیون و 700 هزار نفر زن و 3 میلیون و 600 هزار نفر مرد هستند.

انوشیروان محسنی بند پی  تصریح کرد: بر دولت واجب است حمایت های اجتماعی، روانی و بهره گیری از ظرفیت سالمندان را در دستور کار خود قرار دهد.

ارسال نظرات