مدیراوقاف و امور خیریه استان البرز:

برپایی سوگواره یاس نبوی در بقاع متبرکه و امامزادگان

مدیراوقاف و امور خیریه استان البرز از برپایی سوگواره یاس نبوی در بقاع متبرکه و آستان مقدس امامزادگان استان خبر داد و گفت: این آئین با هدف تبیین جایگاه حضرت زهرا(س) برگزار می شود.
کد خبر: ۸۹۸۳۲۲۳
|
۱۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج ، هر ساله همزمان با فرارسیدن ایام فاطمیه یکی از برنامه های فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان البرز، برگزاری سوگواره یاس نبوی است.

برپایی سوگواره یاس نبوی در بقاع متبرکه و امامزادگان البرز

حجت الاسلام صالحی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز گفت: طرح سوگواره یاس نبوی در راستای بزرگداشت مقام والای حضرت زهرا سلام الله علیها در ایام فاطمیه هر سال برگزار می شود.

وی با بیان این مهم که اجرای برنامه های مذهبی محور اصلی این طرح است، توضیح داد: بقاع متبرکه قطب فرهنگی هستند از این رو به مناسبت های مختلف ویژه برنامه های مذهبی و فرهنگی در راستای این مهم ویژه برنامه های متنوعی در نظر گرفته می شود.

صالحی افزود: ستادی با عنوان سوگواره یاس نبوی با همراهی دیگر نهادها به منظور مشارکت در این طرح تشکیل شد که در راستای آن در نخستین گام بسترسازی مناسب محیطی در آستان امامزادگان با هدف تکریم مقام شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها انجام شد.

از دیگر برنامه های فرهنگی در بقاع متبرکه برپایی خیمه های معرفت و غرفه ترویج حجاب و عفاف است که مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان به آن اشاره کرد.

وی در پایان از شعرای آئینی و محلی یاد کرد که با حضور در مراسم های شب شعر فاطمی در منقبت و مرثیه حضرت زهرا سلام الله علیها اشعار خود را می خوانند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها