خبرهای داغ:
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه شبستر:

فاطمه(س) نمونه مبارزی مجاهدت و مدافع ولایت بود

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه شبستر در آیین سوگواری حضرت فاطمه(س) در این ناحیه، به نقش این بانوی نمونه اسلام در دفاع از ارزش های دینی اشاره کرد و گفت: ایشان همه توان خود در دوران عمر با برکتش در جهت حفظ و پشتیبانی از میراث گرانقدر پدر گرامی خود به کار گرفت.
کد خبر: ۸۹۸۴۶۷۵
|
۱۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت السلام رجب احمدی با تشريح شخصيت و سجايای اخلاقي اين بانوي بزرگ اسلام، اظهار داشت: زندگي حضرت فاطمه (س)، مصداق بارز مهر و عطوفت در خانواده بوده كه بستر مناسبي برای تربيت فرزندان صالح فراهم مي كند.

وی حضرت فاطمه زهرا(س) را محور آفرينش مخلوقات دانست و بيان داشت: حضرت فاطمه(س) در تمامی ابعاد، الگویی جاودان برای حیات طیبه انسان‌ها هستند ولی ولایت پذیری ایشان می‌تواند برای امروز و فردای همه پیروان مکتب اسلام الگو باشد.

حجت السلام احمدی با اشاره به ولایت مداری حضرت زهرا(س) و لزوم الگوگیری از آن  حضرت افزود: حضرت زهرا(س) به عنوان اولین حامی و مدافع ولایت بودند و ولایتمداری و دفاع ازحریم ولایت به عنوان درسی است که باید از ان حضرت الهام بگیریم و در شرایط و بحران های متعدد سیاسی در دنیای معاضر که ولایت مورد هجمه و تهدیدهای سنگی دشمنان انقلاب اسلامی قرار می گیرد هوشیار باشیم.

وی تصریح کرد: حيات فاطمه به همه مي‌آموزد كه سعادت دنیوی و اخروی و رسیدن به حیات طیبه انسانی و کسب ملکات فاضله انسانی تنها در مسير خدا و برای خدا و با نیت صادق و اخلاص در راه او میسر است  بنابراین نباید  لحظه‌اي از عمر و استعداد خود را در بطالت و بيهودگي صرف کنیم و براي زندگي و لحظات خويش برنامه‌ريزي داشته‌ و با مجاهدت در راه خدا و خدمت به مردم در مسیر حیات فاطمی حرکت کنیم.

حجت السلام رجب احمدی به اصول حاكم بر زندگي حضرت زهرا(س) به عنوان الگوي شايسته جامعه امروز گفت: ساده زيستي، مشاركت در امور زندگي، ارزشي بودن ازدواج و حاكميت ارزش‌ها در ازدواج و دوري از ماديات و تجملات، اهميت دادن به تربيت فرزندان، مهمان دوستي و مهماني دادن، ايثار، انفاق خانوادگي و مقدم داشتن ديگران برخود، به كارگيري عوامل معنوي براي حل معضلات و مشكلات و ... ازسلوک فردی و اجتماعی حضرت زهرا(س) است که می توانیم با الگوپذیری از آن حضرت  در زمینه های یاد شده سبک زندگی اسلامی و فاطمی را در شئونات فردی و خانوادگی و اجتماعی و سیاسی  نهادینه کرده و آسیب های اجتماعی را رفع کنیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها