خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی:

امنیت کشورمان را مدیون شهدا هستیم

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در یادواره 480 شهید شبستر با تاکید بر اهمیت گرامیداشت یاد و خاطره شهدا گفت: امنیت فعلی کشورمان را مدیون شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم هستیم.
کد خبر: ۸۹۸۴۷۴۱
|
۱۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام سید محمدعلی آل هاشم افزود: در جامعه نباید شهدا و فرهنگ ایثار و شهادت را فراموش کنیم و باید توجه کنیم که اگر فراموش کنیم فاتحه‌مان خوانده شده و اقتدار و امنیت فعلی را نخواهیم داشت.

وی تاکید: شهدا کارهای بزرگی کرده و عاشقانه رفتند و نوجوانان در سن‌های کم  نیز با عشق به سمت شهادت رفته و جانشان را تقدیم نظام کردند.

حجت الاسلام آل هاشم با بیان اینکه در مقابل شهیدان وظایفی داریم تاکید کرد: برگزاری مکرر یادواره‌ها، تجلیل از پدران و مادران شهدا، حفظ آثار شهدا در موزه‌های دفاع مقدس، انتشار وصیت نامه شهدا و خاطرات همرزمان و بازماندگان و آشنا ساختن نوجوانان با فرهنگ ایثار و شهادت از مهم‌ترین وظایفی است که در مقابل شهدا داریم.

وی اظهار داشت: وصیت نامه‌های شهدا باید در جامعه نشر داده شود که آموزش و پرورش نقش اساسی را در این راستا دارد و باید از مدارس ابتدایی آغاز شود تا دانش آموزان با وصیت شهدا آشنا شوند.

حجت الاسلام آل هاشم بیان کرد: ایجاد نمایشگاه‌ها، مراکز فرهنگی دفاع مقدس و راه اندازی کاروان‌های راهیان نور در ایام نوروز از راه‌های انتقال دفاع مقدس به نسل جدید و جوانان است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان بیان اینکه بهترین راه برای از دنیا رفتن شهادت است ابراز کرد: مرگ با عزت بهتر از زندگی با ذلت است و باید توجه کنیم که همه رفتنی هستیم و کسی نمی‌تواند بگوید چند دقیقه دیگر حتماً زنده است.

حجت الاسلام آل هاشم با گرامیداشت ایام الله دهه مبارک فجر عنوان کرد: در این ایام باید دستاوردهای انقلاب اسلامی در جامعه تبیین شده و تحولات پس از انقلاب اسلامی برای همه تبیین و گفته شود.

امام جمعه تبریز در پایان با تاکید بر وحدت و همدلی در جامعه خاطرنشان کرد: ملت ایران هر زمان که دشمن خصومت خود را بیشتر کرده جواب دشمنان را به صورت دندان شکن داده و عموم مردم ایران اسلامی با حضور خود در راهپیمایی 22 بهمن ماه، جواب شیطنت‌های دشمنان را خواهند داد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها