مسؤول فرهنگی بسیج رسانه اصفهان:

باید همچون شهدا با اهل بیت مأنوس باشیم

مسؤول فرهنگی بسیج رسانه اصفهان گفت: شهدا راه را به ما نشان دادند و هرگز اهل خودنمایی نبودند؛ شهدا بهترین الگو برای ما هستند و ما باید همچون شهدا با اهل بیت(ع) مأنوس باشیم.
کد خبر: ۸۹۸۴۹۴۱
|
۱۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۸
 به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام علی صغیرا در سخنرانی دوشنبه شب که در منزل شخصی سردار رادان واقع در چهار راه حمزه اصفهانی برگزار شد، گفت: باید زینب گونه عمل کنیم و از خانواده های شهدای مدافع حرم دلجویی کنیم.

وی در ابتدا افزود: یکی از مسائلی که باید مورد توجه قرار بگیرد این است که اعمال و افکار انسان مقدِّر باور او است.

حجت الاسلام صغیرا خاطرنشان کرد: شخصی خدمت امام سجاد(ع) رسید و عرضه داشت حضرت یونس(ع) به چه چیزی گمان کرد که خداوند او را در شکم ماهی گرفتار کرد، امام سجاد(ع) فرمودند، حضرت یونس(ع) گمان کرد خداوند قادر نیست وسعت بی نهایتی به ولایت امیرمؤمنان(ع) بدهد و گرفتار شد؛ خداوند در رابطه با اهل بیت(ع) با کسی حساب ندارد و بلافاصله او را مورد برخورد واقع می کند.

مسؤول فرهنگی بسیج رسانه اصفهان تصریح کرد: همه انبیا ولایت اهل بیت(ع) را پذیرفته اند و هر کدامشان بیش تر این ولایت را قبول کرده است، عزت بیش تری داشته است مثل حضرت ابراهیم(ع).

استاد و پژوهشگر حوزه علمیه تبیین کرد: با ورود شبهات به ذهن افراد در رابطه با اهل بیت(ع) انسان از سیر معنوی باز می ماند، بسیاری از جوانان به خاطر شبهاتی که در ذهنشان نسبت به خاندان عصمت و طهارت ورود پیدا کرده است، گرفتار سختی ها شده اند.

وی خاطرنشان کرد: یکی از دلایلی که حضرت سلمان منّا اهل البیت شد، این بود که همیشه خواسته امام زمانش را به خواسته خودش ترجیح می داد؛ جابر ابن عبد الله یعنی اولین زائر امام حسین(ع) در اربعین در اواخر عمرش کور شد ولی دائماً خداوند را شکر می کرد، وقتی از او پرسیده شد که به چه دلیل با این وضعیت، خداوند را شکر می کنی، گفت زمانی که امام حسن(ع) در حال امضای صلح نامه با معاویه بود، نگاه بدی به امضاء صلح نامه کردم و در دلم به این صلح نامه بدبین بودم، خداوند هم من را در همین دنیا گرفتار کرد و چشمانم را گرفت و من شاکر هستم که در همین دنیا عذاب شدم.

حجت الاسلام صغیرا در ادامه افزود: شهدا در زمان ما حیات ابدی را انتخاب کردند و مرگ را انتخاب نکردند؛ در همین زمانه ای که وضعیت جامعه جهانی از جهت فساد به هم ریخته است، شهدایی پیدا شدند که حجت الهی بر ما شدند.

مسؤول فرهنگی بسیج رسانه اصفهان اذعان کرد: باید زینب گونه عمل کنیم و از خانواده های شهدای مدافع حرم دلجویی کنیم؛ فرزندان شهیدان مدافع حرم باید مورد توجه قرار گیرند؛ باید مفید باشیم و فضای جامعه را تغییر دهیم و این تغییر صرفاً با دعا خواندن و نماز خواندن به تنهایی میسر نمی شود.

استاد حوزه علمیه و دانشگاه در پایان گفت: عموم شهدا در هیچ مکتبی درس نخوانده بودند و در دستگاه اهل بیت(ع) بارور شده بودند و بدین واسطه توانستند بر دل ها حکومت کنند؛ شهدا راه را به ما نشان دادند و هرگز اهل خودنمایی نبودند؛ شهدا بهترین الگو برای ما هستند و ما باید همچون شهدا با اهل بیت(ع) مأنوس باشیم./۸۶۷/پ۲۰۳/ب۱

منبع: رسا
ارسال نظرات