به مناسبت دهه فجر صورت گرفت:

تحلیل و نقد "کتاب روزهای پرخطر" در اردکان

به مناسبت ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی، جلسه نقد و تحلیل کتاب روزهای پرخطر در اردکان برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۸۶۰۵۸
|
۱۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۷:۲۰
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اردکان،در هفتمین روز از ایام الله دهه مبارک فجر، کتاب "روزهای پرخطر" نوشته علی سپهری اردکانی مورد نقد و بررسی قرار گرفت.
در این برنامه که با حضور جمعی از علاقمندان به کتاب و کتابخوانی در محل کتابخانه عمومی آیت الله فاضل اردکانی برگزار شد چندتن از منتقدین به بیان نقاط ضعف و قوت این کتاب پرداختند.
حسین پایدار، رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان اردکان هدف از این برنامه را تشویق مؤلفان و نویسندگان شهرستان دانست و افزود: امیدواریم که این جلسات نقد و بررسی موجب ارتقای سطح تألیفات و آثار نویسندگان شود.
گفتنی است که کتاب روزهای پرخطر، شامل خاطرات تلخ و شیرین از دورانقبل از انقلاب و پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در شهر اردکان است که به قلمعلی سپهری اردکانی یکی از محققین و نویسندگان شهرستان اردکان در 424 صفحه جمع آوری و چاپ شده است.
فصل های این کتاب عبارتند از:آشنایی با تاریخ سیاسی اردکان، خاطرات قبل از انقلاب اسلامی، اوضاع اردکان در دوران انقلاب اسلامی، حوادث بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، اسناد و تصاویر.
در بخشی از این کتاب چنین آمده است:
در تاریخ دهم فروردین ماه 1359 آیت الله خامنه ای (رهبر معظم انقلاب) برای ایراد سخنرانی و دیدار با مردم اردکان وارد این شهر شدند. استقبال باشکوه مردم اردکان از معظم له تا آن زمان کم نظیر بود.آیت الله خامنه ای از بنیان گذاران حزب جمهوری اسلامی ومخالف مشی سیاسی بنی صدر بود.سخنرانی آیت الله خامنه ای در مصلای فعلی(ورزشگاه اردکان) برگزارشد. وی درباره مسائل سیاسی جاری کشور سخنانی به این مضمون بیان فرمودند:" کسانی که امروز با حزب جمهوری اسلامی مخالف هستند یا دُمشان به آمریکا بند است یا به شوروی. "
آیت الله خامنه ای در مورد علاقه اش به اردکان هم فرمود: "در میان شهرهای استان یزد، اردکان از همه برایم آشناتراست."ایشان در قسمتی دیگر از سخنانشان فرمود: "برای من همواره مرکز استان یزد اردکان بوده است."
آیت الله خامنه ای در آن سخنرانی در مورد آیت الله خاتمی هم این چنین فرمودند: "وجود این مرد پربرکت بزرگوار عالی قدر حضرت آیت الله خاتمی و اندیشه های روشن مصفای کم نظیر این مرد در میان قشرهای روحانی موجب شده است که بسیاری از روشنفکران اسلامی به این شهر واین منطقه با نظر ویژه ای نگاه کنند."
ارسال نظرات