به مناسبت دهه مبارک فجر برگزار شد؛

یاوداره شهید محمد سابک زهی در محله فردوسی ایرانشهر

اولین یادواره محمد سابک زهی با حضور نماینده ولی فقیه در سپاه شهرستان ایرانشهر و جمعی از بسیجیان و مردم در محله فردوسی برگزار شد
کد خبر: ۸۹۸۶۱۰۹
|
۱۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۸
به گزارش خبرنگار بسیج از ایرانشهر، گرامی داشت ایام الله دهه مبارک فجر و در راستای تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا، اولین یادواره شهید محمد سابک زهی از شهدای عملیات کربلای پنج در شلمچه، با حضور نماینده، ولی فقیه در سپاه شهرستان ایرانشهر و جمعی از بسیجیان و مردم و علما در محله فردوسی ایرانشهر برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام ابراهیم ایزدی سخنران ویژه برنامه با اشاره به رشادت‌ها و فداکاری شهدا برای حفظ انقلاب گفت: نباید به سادگی از کنار شهیدان رد شویم و باید همواره قدردان زحمات و جانفشانی‌های آن‌ها باشیم تا یاد و خاطره شان از ذهن‌ها پاک نشود و نسل‌های آینده کشور هم بدانند آرامش و آسایش خود را مدیون چه کسانی هستند.

وی ابراز کرد: اولین قدم برای ادامه دادن راه شهیدان، شناخت راه آن‌ها است و باید بدانیم برای چه چیزی جان خود را فدا کردند، که قطعا در پشت این حرکت عظیم آن‌ها یک باور و یقین عمیق قلبی نهادینه شده است و باید برای شناخت راه آن‌ها سطر سطر وصیت نامه‌ها و زندگینامه آن‌ها را مطالعه کنیم.

وی تصریح کرد: با مطالعه وصیت نامه می‌فهمیم شهدای ما در هشت سال جنگ تحمیلی باور، هدف و راهشان چه چیزی بوده است که باعث به این زیبایی نام نیکی از آن‌ها در تاریخ به یادگار ثبت شود و دست دشمنان قسم خورده را از سر این مملکت کوتاه کنند.

حجت الاسلام ایزدی تاکید کرد: امروز در ایران اسلامی اقوام و مذاهب مختلفی وجود دارد که در کنار هم زندگی می‌کنند و یکی از برکات انقلاب و ثمره خون شهیدان که امروز در کشور مشاهده می‌کنیم، وحدت و انسجام بین این اقوام ومذاهب است.

وی افزود: قبل از انقلاب در کشور ما هیچ عمل اسلامی و قرآنی دیده نمی‌شد و اگر هم در گوشه‌ای انجام می‌گرفت بسیار ضعیف و کمرنگ بود و یکی از مسائل آشکار و تخریبی آن زمان برداشتن اجباری چادر و حجاب از سر زنان ما بود.

وی خاطر نشان کرد: یکی از برنامه‌های دشمن ایجاد اختلاف بین اقوام و مذاهب است تا زندگی مردم را مختل و به انقلاب آسیب جدی برسانند، اما باید آگاه باشیم که جدا شدن دست وحدت و برادری ما باعث به خطر افتادن انقلاب می‌شود.

در پایان این مراسم با اهدای لوح تقدیر و سپاس از خانواده شهید محمد سابک زهی تجلیل و قدردانی شد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار