هنری که در خدمت دفاع مقدس و ارزش ها باشد، هنری مقدس است

معاون استاندار و فرماندار سقز با اشاره به اجرای سرودهای انقلابی توسط دانش آموزان در یادواره های شهدا در این شهرستان گفت: هنری که در خدمت دفاع مقدس و ارزش ها باشد، هنری مقدس است.
کد خبر: ۸۹۸۶۱۸۹
|
۱۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، علی اکبر ورمقانی در مراسم یادواره شهدای ۴۱۵ دانش آموز شهید استان کردستان با محوریت شهید شاخص کشوری (حسین ذوالفقاری و زینب کمایی و شهید شاخص استانی رضا افشاری) ضمن تبریک دهه مبارک فجر و تشکر از دانش آموزان هنرستان دخترانه عصمت و دبیرستان دخترانه طالقانی این شهر برای برگزاری این برنامه معنوی گفت: رشادت و پایمردی دانش آموزان ایران اسلامی در عرصه‌های مختلف از جمله دفاع مقدس ثبت و ضبط شده است.

ورمقانی با بیان اینکه امنیت و آسایش امروز ایران اسلامی به برکت خون شهدا حاصل شده است افزود: شهدا ناظر بر اعمال ما هستند.

وی با اشاره به جایگاه و مقام والای شهدا اضافه کرد: بایستی با برگزاری یادواره‌ها و اجلاسیه‌های شهدا، نسبت به مقام شهید و شهادت ادای دین کنیم.

ورمقانی با بیان اینکه این برنامه و یادواره‌های شهدا در شهرستان سقز پیش برنامه‌های کنگره بزرگ شهدا در سال آینده خواهد بود، خاطرنشان کرد: سال آینده شهرستان سقز میزبان اجلاسیه و کنگره ۵۴۰۰ شهید استان کردستان خواهد بود.

ماموستا ابن الخیاط امام جمعه موقت شهرستان سقز نیز در سخنانی به بیان آیاتی از قرآن کریم در ستایش شهادت و شهدا پرداخت و مژده‌های خداوند را به صابرین و شهدای راه خدا ذکر کرد.

ماموستا ابن خیاط با اشاره به اینکه هرکس در دفاع از مال و ناموس خود و مسلمانان کشته شود، طبق بیانات پیامبر اسلام شهید است، افزود: شهدا بر اساس نص صریح قرآن کریم، همیشه زنده اند.

معاون مدیر کل و مدیر آموزش و پرورش شهرستان سقز نیز ابتدا در سخنانی با اشاره به امنیت و آسایش امروز کیان ایران اسلامی، آن را ماحصل تلاش و مجاهدت‌های شهدا نام برد و افزود: آزادی و امنیت و آسایشی که بر جامعه در سایه حاکمیت اسلام شاهد هستیم، محصول خون مطهر شهداست.

سید رحمان سیدیان اضافه کرد: اگر در چنین برنامه هایی، قدم‌های هر چند ناچیز برای احترام به عظمت نام شهدا بر می‌داریم، هدف انتقال ارزش‌ها به نسل جدید است تا با تفکر در عظمت نام شهادت و عمل منحصر بفرد آنان در بذل جان، به خود بیایند و از ارزش‌های اسلام و انقلاب حراست کنند.

وی برگزاری یادمان شهدا را بسیار ارزشمند توصیف کرد و گفت: این برنامه‌ها اقدام شایسته‌ای است که برای شناساندن واژه شهدا و شهادت و زنده کردن یاد و خاطره آنان لازم و ضروری است و باید با هر اقدامی چه با قلم و چه با قدم، دین خود را به شهدای عزیزمان ادا کنیم.

این برنامه به مناسبت دهه مبارک فجر و گرامیداشت یادو خاطره ۵۴۰۰ شهید کردستان و همکاری بسیج دانش آموزی و فرهنگیان شهرستان برگزار شد که از ۷ خانواده شهدا، جانباز و ایثارگر با اهدای لوح سپاس تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/۷۷۲۷
ارسال نظرات