افتتاح همزمان 59 پروژه کشاورزی شهرستان زنجان توسط استاندار

در هفتمین روز از ایام الله دهه فجر، 59 پروژه کشاورزی شهرستان زنجان با حضور استاندار زنجان، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان و سایر مسئولان استانی و شهرستانی به طور همزمان افتتاح و به بهره‌برداری رسید.
کد خبر: ۸۹۸۶۴۸۶
|
۲۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، 41 پروژه آبیاری تحت فشار با مساحت 700 هکتار و اعتباری بالغ بر 55 میلیارد ریال، 15 طرح احداث کانال‌های بتنی و لوله گذاری انتقال آب شامل 5 هزار و 900 متر کانال انتقال آب با اعتباری بالغ بر 8 میلیارد ریال و 6 هزار و 300 متر خط انتقال آب کشاورزی با اعتباری بالغ بر 3 میلیارد ریال، یک واحد گلخانه توت فرنگی هیدروپونیک با مساحت 4 هزار و 600 متر مربع، سطح زیر کشت 3 هزار و 600 متر و اعتباری بالغ بر 7 میلیارد و 800 میلیون ریال، یک واحد پرورش بوقلمون گوشتی با ظرفیت 4 هزار و 600 قطعه در هر دوره با اعتباری بالغ بر 9 میلیارد ریال و یک واحد پرورش بوقلمون ماده با ظرفیت 5 هزار و 500 قطعه در دوره با اعتباری بالغ بر 50 میلیارد ریال مجموع پروژه های کشاورزی مورد افتتاح شهرستان زنجان در ایام الله دهه فجر به شمار می رود که با افتتاح واحد گلخانه هیدروپونیک واقع در روستای سهرین توسط استاندار، تمامی پروژه های فوق به طور نمادین به بهره برداری رسیدند.

شایان ذکر است، شهرستان زنجان در حال حاضر دارای 67 واحد گلخانه ای با سطح 22 هکتار است که 12 هکتار گلخانه توت فرنگی، 5 هکتار گلخانه سبزی و صیفی، 3 هکتار گلخانه تولید نهال، 1.5 هکتار گلخانه تولید نشاء و 5 هزار متر مربع گلخانه پرورش گل های زینتی را شامل می شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان در این مراسم، پروژه پرورش بوقلمون مادر گوشتی را یکی از مهم ترین پروژه‎‌های مورد افتتاح بخش کشاورزی استان در ایام الله دهه فجر برشمرد و تصریح کرد: با افتتاح این پروژه، استان زنجان سهم 60 درصدی در تولید جوجه یک روزه بوقلمون گوشتی در سطح کشور خواهد داشت.

دکتر حسین جعفری با بیان اینکه در حال حاضر 14 درصد گوشت بوقلمون کشور در استان زنجان تولید می شود، عنوان کرد: شهرستان زنجان دومین تولید کننده گوشت بوقلمون در سطح کشور محسوب می شود.

وی افتتاح پروژه بوقلمون مادر گوشتی را گامی بسیار مهم در تکمیل زنجیره گوشت بوقلمون در استان زنجان دانست و خاطرنشان کرد: در حال حاضر تمام زنجیره های مربوط به گوشت بوقلمون در استان ایجاد شده است.

ارسال نظرات