رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران:

پایگاه های امداد و نجات کشور به ۱۲۰۰ پایگاه افزایش می یابد/ تجهیز پایگاه امداد و نجات میناب در اولویت است

رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران گفت: تجهیز زیر ساخت های امداد و نجات در این شهرستان می تواندسایر شهرهای هرمزگان و جنوب کرمان نیز پوشش دهد.
کد خبر: ۸۹۸۶۵۱۵
|
۲۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۹

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج هرمزگان؛به نقل از میناب جنوب، علی‌اصغر پیوندی رئیس جمعیت هلال احمر کشور در آئین افتتاحیه ساختمان جمعیت هلال احمر میناب اظهار کرد: هلال احمر بعنوان معین و خدمتگذار مردم چتر حمایتی خود را برای کمک رسانی به مردم در شرایط بحرانی وظیفه ذاتی خود می داند.

وی افزود: کشور ما به دلیل اقلیم جغرافیایی در معرض حوادث و بلاهای طبیعی قرار دارد و از۴۳ حادثه ای که می تواند در جهان اتفاق بیافتد احتمال وقوع ۳۳ حادثه در ایران وجود دارد.

رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: جمعیت هلال احمر از ۹۳ سال پیش تاکنون در کنار مردم بوده و نه تنها در کشور و منطقه بلکه در سطح جهان و خارج از مرزها بر مبنای پای بندی به ارزش های انقلابی به یک جمیعت قدرتمند در دنیا تبدیل شده است به طوری که جز ۱۸۹ کشور برتر در حوزه هلال احمر هستیم.

وی با اشاره به سابقه ۹۳ ساله فعالیت جمعیت هلال احمر در کشور ادامه داد:جمعیت هلال احمر در کنار مردم بوده و از جنس مردم است لذا کمک مردم نقش ایران اسلامی را به دنیا معرفی کرده است.

رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران افزود: لباس قرمز هلال احمر پناهگاه و آرامش بخش مردم است و این اعتماد مردم یک سرمایه برای جمعیت هلال احمر است و باید برای افزایش این اعتبار قدم برداریم.

وی با اشاره به اهمیت نقش هلال احمر در بحران های کشور از جمله برف و کولاک اخیر و زلزله کرمانشاه، اظهار داشت: برنامه و راهبرد هلال احمر ایران این است که ما بتوانیم از تجهیزات پیشرفته در امدادرسانی استفاده کنیم.

پیوندی همچنین با اشاره به جمع آوری کمک های نقدی و غیر نقدی مردم برای زلزله زدگان کرمانشاه، گفت : در زلزله کرمانشاه ۶۰۰ میلیارد ریال به صورت نقدی و بالغ بر ۷۰۰ میلیارد ریال کمک غیر نقدی و میزان کالاهای غیر نقدی جمع آوری شده ۲۵ هزار تن بوده است.

رئیس جمعیت هلال احمر کشور در ادامه اظهار داشت: از ۵۳۱ پایگاه امداد و نجات با ۲۴ فروند بالگرد خدمات امداد و نجات در کشور به مردم خدمات رسانی می کنند.

پیوندی همچنین در نشست خبری با اصحاب رسانه، گفت: شهرستان میناب نطقه کلیدی در شرق هرمزگان و نقطه سقلی در جنوب ایران در استان هرمزگان بوده که تجهیز این شهرستان می تواند سایر شهرهای استان و جنوب کرمان نیز پوشش دهد لذا به شهرستان میناب باید توجه ویژه داشت و زیرساخت‌های لازم طی آینده نزدیک در این شهرستان انجام می شود.

وی ادامه داد: شهرستان میناب طبق آمایش سرزمینی و همچنین براساس گستردگی استان هرمزگان راه اندازی پایگاه امداد و نجات براساس استانداردهای لازم بر اساس منافع ملی در نظار گرفته می شودو بسته به مسیر و فرمن استانداردهای موجود قابلیت امداد و نجات با بالگرد وجود ندارد.

پیوندی با تاکید بر ضرورت تقویت لجستیکی استان هرمزگان در بخش امداد و نجات ادامه داد: کسب رضایتمندی حداکثری مردم وظیفه اصلی هلال احمر است.

پیوندی با بیان اینکه جمعیت هلال احمر داری ۵۳۱ پایگاه امداد و نجات در سراسر کشور است افزود: این میزان پایگاه با توجه به مخاطرات کشور کافی نیست و می بایست تعداد پایگاه ها در سراسر کشور افزایش پیدا کند.

رئیس جمعیت هلال احمر همچنین از ورود سه بالگرد امدادی جدید به چرخه امداد رسانی این جمعیت در آینده نزدیک خبر داد و گفت: با احتساب این سه فروند بالگرد، شمار بالگردهای هلال به ۲۷ عدد می رسد.

این مقام مسئول همچنین در بحث دانشگاه علمی کاربردی در مرکز جمعیت هلال احمر میناب گفت: ما براساس آموزش های عالی و نیاز ویژه به تخصص رشته های خاصی که پرسنل باید آموزش ببینند کد رشته جدید معرفی می کنیم.

وی هم چنین با اشاره به هدف سفر خود به استان ها گفت: سرکشی به پایگاه های امداد و نجات جاده ای استان های خراسان شمالی، رضوی و جنوبی، هرمزگان و بوشهر و افتتاح ساختمان اداری میناب و پایگاه امداد و نجات بندر خمیر طی روزهای گذشته انجام شده است.
ساختمان اداری جمعیت هلال احمر میناب با مساحت ۵۷۵ متر با اعتبار ۱۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در دو طبقه به بهره برداری رسید.

انتهای پیام/

ارسال نظرات